שירה דאבוש (כהן)

גם בזמן הקורונה: איך החיוך יכול לקדם אותך אל הזיווג שלך?

חיוך. אני יודעת שתחייכי כשתקראי את זה, אבל תאמיני לי - לפעמים דווקא הפעולות הכי קטנות הן אלו שעושות את ההבדל שבין אין ויש. ואיך זה קשור לזיווג שלך?

אא

חיוך. 

אני יודעת שתחייכי כשתקראי את זה, אבל תאמיני לי - לפעמים דווקא הפעולות הכי קטנות הן אלו שעושות את ההבדל. 

לחיוך יש משקל כבד ביותר בתוך מערכת קשרים כלשהי, לאו דווקא בהקשר של זוגיות. אדם מחייך הוא אדם שכיף להיות לצדו, הוא אדם שאנשים מחפשים את קרבתו ורוצים לדעת מה יש לו לומר. אדם מחייך הוא אדם שמשתדל, וזה כל מה שרוצים מאיתנו באמת - להשתדל. 

נשיאת חן היא לא מושג ששייך רק לדייטים, אנחנו כל הזמן נושאות את החן ממקום אל מקום ובוחרות היכן להניח אותו, והחיוך, אין לך מושג כמה שהוא יכול להגביה את אותו מקום שעליו הוא מונח. 

כל אדם צריך חיוך - אבל בדייטים ובזוגיות (כשהיא בנויה נכון כמובן), הדבר הכרחי פי כמה, כי החיוך שלך הופך לנחלת הכלל. 

למה מגדירה התורה את החסיד כאדם ש'צהלתו על פניו ואבלו בלבו'? כי אדם שמסוגל לקבור את הצער והכאב האישיים שלו עמוק בתוכו ולקבוע חיוך על פניו - הוא אדם שדרכו ירצו אנשים שפוגשים בו, ללמוד תורה. אם האדם הזה כל הזמן שמח, ממנו אני רוצה ללמוד ערכים ומוסר. 

 

האם זה באמת שווה את זה?  

מה אנחנו רוצים ללמוד מאדם עצוב? יהא זה החכם עלי אדמות, מאדם עצוב לא כיף ללמוד. בדור שלנו, זה הכל עניין של 'חוויית משתמש' - החוויה היא לא פחות חשובה מאשר הלימוד. 

יש לנו המון מתנות קטנות בדרך אל הזיווג, אבל באמצעות חיוך אנחנו מסוגלות להבחין בהן ולהודות עליהן. כשאנחנו לא מחייכות, אנחנו מאבדות בקצב מסחרר דברים חשובים שלקח לנו שנים לבנות כמו ביטחון עצמי, שמחה, אמונה ותקווה. האם זה באמת שווה את זה?

כשאת לא מחייכת, הרבה יותר קשה לך להתחבר לעצמך ולראות את האיכויות שלך, למרות שיש המון כאלה. אבל זה לא נעצר כאן. כי כשאת לא מחייכת ולא רואה את הטוב של עצמך, קשה לך מאוד לזהות את הטוב זה גם באחרים, וכאן מתחיל הניסיון הקשה באמת. 

אנשים 'קוראים' אותנו גם מבלי שנצטרך לומר הרבה מילים. 

 

המשוואה של העולם הזה מאוד פשוטה  

אנשים קוראים אותנו באמצעות השדה האנרגטי שלנו, שאליו אנחנו משחררות, לרוב בלי להיות מודעות לכך, תחושות ומחשבות שהופכות לכוח. לאנרגיה. אם הכוח הזה חיובי או שלילי, מיד מרגישים בזה. מה ידחוף אותך לתדר החיובי? חיוך, חשיבה טובה, שמחה, חיוביות וחוזר חלילה. אין משהו אחר, המשוואה של העולם הזה מאוד פשוטה. 

את רוצה לשמוח - תשמחי. 

את רוצה לאהוב - תאהבי. 

את רוצה לקבל - תתני. 

את רוצה למשוך אלייך איכות - תהיי איכותית. 

הרבה דברים קורים מתחת לפני השטח כשאת מחייכת, גם אם את לא בדיוק מודעת לתהליכים שלהם: האדמה שלך, זו שהייתה טחובה ויבשה לאורך שנים, מתחילה פתאום לקבל טיפות של מים ואפילו גרגירי מולטיקוט (מזון לצמחים) חיוניים. 

לאט לאט, כמעט בלי להרגיש, את תתחילי לחזור לחיים, בתוך ההמתנה לזיווג. 

את תראי פתאום שיש סביבך הזדמנויות שלא היו קודם לכן, את תדעי לזהות מחדש את הטוב שחשבת שנעלם מחייך לנצח, את תפרחי ותגלי בך עוד ועוד עלעלים ירוקים של תקווה - שהיית בטוחה שקמלו לנצח. 

והכל בזכות חיוך. 

אז אל תזלזלי בו, כי לפעמים דווקא לפעולות הכי פשוטות והכי טריוויאליות שלנו, יש את כוח ההשפעה הכי גדול על השדה המגנטי שלנו, ושל העולם כולו. 

 

להצטרפות לשיחות הזום החינמיות של שירה דאבוש (ימי שלישי בתשע בלילה), וכן לקבלת הניוזלטר השבועי של 'בדרך שלך', לחצי כאן

תגיות:זיווגשידוכיםשירה דאבוש (כהן)קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה