חדשות בארץ

מתווה משרד הבריאות: ביקורי סבים וסבתות עוד מהשבוע, מסעדות רק ביוני

על פי הפרמטרים החדשים, ההקלות יימשכו כל עוד וקצב התחלואה יעמוד על 300 חולים חדשים ביום, מתוכם 100 בקהילה ו-200 מחו"ל, מוסדות ומוקדי התפרצות; קצב הכפלה יהיה כל 10 ימים; ויהיו עד 300 חולים במצב קשה

מסעדת מטעים בזכרון יעקב (צילום: יח"צ)מסעדת מטעים בזכרון יעקב (צילום: יח"צ)
אא

במשרד הבריאות הציגו היום (ראשון) את התוכנית לפתיחה מדורגת של המשק, במסגרתה נקבעו פרמטרים חדשים שעל פיהם תתבצע פתיחת המשק שמרביתו היה סגור בשל הנחיות משרד הבריאות במאבק בהתפשטות הקורונה. זאת, אחרי שבמשרד האוצר גיבשו מתווה עם הקלות נרחבות יותר, לפיו עד ל-31 במאי כבר יוחזר המשק לפעילות מלאה – כולל בתי הקפה והמסעדות.

על פי הפרמטרים החדשים שציין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב במכתב שהוגש לראש המל"ל מאיר בן שבת, ההקלות יימשכו כל עוד וקצב התחלואה יעמוד על 300 חולים חדשים ביום, מתוכם 100 בקהילה ו-200 מחו"ל, מוסדות ומוקדי התפרצות; קצב הכפלה יהיה כל 10 ימים; ויהיו עד 300 חולים במצב קשה. אם אחד מהפרמטרים יפסיק להתקיים, הציבור הישראלי ישוב לסגר מלא, חמור מזה שהיה עד כה. בשבוע האחרון מספר החולים החדשים היה נמוך מ-150 ביום, ומספר החולים הקשים נכון לעכשיו עומד על 103. קצב ההכפלה הוא 28 יום.

בר סימן טוב הוסיף כי לצד זאת, "חשוב לציין כי מדדים אלה משמשים עבורו 'נורות אדומות', אך ייתכן ויהיו נורות אדומות נוספות אליהן לא ניתן בהכרח להיות ערים מראש. כך לדוגמה, אם ביום אחד או תוך מספר ימים מצומצם יעלה מספר החולים הקשים בשיעור חד, יהיה עלינו לבחון את הנסיבות ולקבל החלטה מושכל. באותו האופן, אם נגלה יותר ילדים שיסבלו חלילה מ'תסמונות פוסט קורונה', בדומה לשני הילדים שהיו מאושפזים בבית החולים רמב"ם, ניאלץ לשוב ולתכנן מחדש את היקפי הפעילות במשק".

במשרד הבריאות הציעו שתלמידי ד' עד י' ישובו למסגרות רק ב-31 במאי, בקבוצות קבועות של 15 ילדים. באשר לביקורים משפחתיים הומלץ להתחיל באופן מיידי, אך רק בקרבה משפחתית מדרגה ראשונה, לרבות סבתא וסבא, עם הזהירות הנדרשת ויחל נוהל שייקבע. ההמלצה היא שהממשלה תאפשר מעתה התקהלויות של 19 איש (בחוץ).

כמו כן, מפגשים חברתיים יותרו רק החל מ-10 במאי, בכפוף למגבלות המחייבות מסכות, שמירת מרחק, ועד 10 איש. עוד הציעו במשרד הבריאות על פתיחת הקניונים והשווקים הפתוחים רק בעוד שבועיים, ב-17 במאי. באותו היום ייפתחו גם המלונות, הספריות, המוזאונים וגני החיות. שבוע לאחר מכן, ב-17 במאי, ייפתחו חדרי הכושר ובריכות שחייה. מסתמן כי חתונות ולוויות יתאפשרו החל מאותו זמן, בכפוף למגבלות ועד ל-50 איש. לפי המתווה של המשרד, ענף המסעדנות ותרבות הפנאי, בהם בתי קפה ובתי קולנוע, יחדשו את פעילותם רק ב-15 ביוני ולא ב-31 במאי, כפי שדרש משרד האוצר.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה