חדשות בריאות

כך תתנהל החזרה לשגרה: מתווה 4 השלבים של משרד האוצר

משרדי האוצר והבריאות יציגו בפני שרי הממשלה את ההמלצות שגיבשו למתן הקלות נוספות למשק ולציבור. בעוד במשרד האוצר דורשים לפתוח את הקניונים עוד השבוע, במשרד הבריאות ממליצים לדחות זאת בשבועיים. חופי הים צפויים להיפתח לשחייה ולגלישה, ומסתמן כי משרד הבריאות יתיר ביקורים אצל סבים וסבתות

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ועדת השרים לענייני הקורונה תדון מחר (שני) ב- 11:00 בהמשך ההקלות במשק ובהגבלות שהוטלו על הציבור כחלק מהמאבק בהתפשטות הנגיף, בדרך לחזרה לשגרת פעילות. במהלך הדיון – שהיה אמור להתקיים הערב, אך נדחה לצורכי השלמת החומרים והתקנות לשעת חירום – צפויים נציגי האוצר להציג את המתווה שגובש במשרד, לחזרה הדרגתית של המשק לשגרה.

מתווה האוצר כולל ארבעה שלבים. במסגרת השלב הראשון, החלה היום החזרה ההדרגתית של מוסדות החינוך לפעילות, שכוללת את תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב. האוצר מציע, כי עד יום שלישי ייפתחו הקניונים, שמורות הטבע והפארקים, וכן צימרים (ללא שטחים משותפים, לרבות הסעדה). כמו כן, תתאפשר כניסתם של עובדים פלסטינים לעבודה בישראל, והאוניברסיטאות והמכללות יוכלו לשוב לפעילות בהתאם למתווה שגובש על ידי המועצה להשכלה גבוהה. השלב הראשון יסתיים ביום ראשון הבא, עם חזרתן ללימודים של מסגרות החינוך לילדים בגילאי 6-0.

בשלב השני, שיחל בעוד שבועיים, ב- 17 במאי, מציע האוצר לפתוח את בתי המלון (ללא שטחים משותפים, לרבות הסעדה) והשווקים, חדרי הכושר ובריכות השחייה, הספריות, המוזיאונים ומוסדות התרבות. עוד מוצע להחזיר את תלמידי כיתות ד'-ו' למוסדות החינוך, לאפשר קיום חוגים ומרכזיים קהילתיים (ללא בריכה), ולהתיר טיפול לא רפואי בגוף האדם.

בשלב השלישי, שמועדו נקבע בהצעה ל- 31 במאי, תאושר פתיחתם של אולמות אירועים, מסעדות ומקומות בילוי. כמו כן, תינתן השלמת מענה לכיתות ז'-י', וכן יחזרו לפעילות הסמינרים ומוסדות להכשרה על-תיכונית לא אקדמית. על פי המתווה, ב- 14 ביוני תאושר כל פעילות אחרת שלא צוינה במפורש כאסורה.

במשרד הבריאות מביעים התנגדות ללוחות הזמנים של משרד האוצר. בין היתר, הם דורשים לדחות את פתיחת הקניונים ל- 17 במאי ולאפשר את פתיחת המסעדות רק ב- 15 ביוני – שבועיים לאחר המועדים שהוצעו על ידי האוצר. במקביל, משרד הבריאות צפוי להמליץ על מתן הקלות שונות לאזרחים, כשבין היתר יבוטל האיסור על ביקורים אצל סבים וסבתות. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום, במהלך דיון בוועדת הקורונה של הכנסת, כי משרדו ממליץ לפתוח את הים לשחיינים ולגולשים.

בתוך כך, הממשלה אישרה הלילה את ביטול המגבלה שהוטלה על הגעתם של בני 67 ומעלה למקום העבודה. בנוסף, אישרו השרים את מעבר המגזר הציבורי לעבודה תחת תקנות "תו סגול" החל מהיום. במטרה להגדיל את היקף השירות הניתן לציבור ואת היקפי הפעילות של עובדי המדינה והמגזר הציבורי, תוך שמירה על בריאותם, מכשירים בימים אלו משרדי הממשלה את מרחבי העבודה כך שיעמדו בתקנות התו הסגול של משרד הבריאות.

על פי תקנות "התו הסגול", על כל משרד למנות ממונה קורונה ולהקפיד על הכללים הבאים: שמירה על כללי היגיינה; איסור התקהלות בפינת הקפה ומטבחונים; אכילה בחדרו של העובד, ככל שאפשר; שמירה על מרחק 2 מטרים בין העובדים; בדיקת חום בכניסה; שיבוץ באותה קבוצת הסעה ואותה משמרת, ככל האפשר.

עוד נקבע בתקנות אלו, כי בחדר שגודלו עד 20 מטרים רבועים יהיו שני עובדים, ובחדר גדול יותר תותר שהייתם של 5 עובדים. במידה ובין עובד לעובד ישנה מחיצה שתמנע העברת רסס – יכולים לשהות בחדר מספר גדול יותר של עובדים. קיום פגישות ודיונים יתאפשר עד 8 אנשים בחדר.

מנכ"לי המשרדים הונחו לעשות את כל ההתאמות הנדרשות על מנת לעמוד ב"תו הסגול", ולדווח על עמידתם בכך. גם יתר גופי המגזר הציבורי התבקשו לנקוט באמצעים סבירים על מנת לפעול בהתאם להוראות "התו הסגול". בנוסף נקבעה הוראת מעבר, לפיה משרד ממשלתי שלא השלים את ההיערכות לכללי "התו הסגול" עד מחר, יוכל לעשות זאת עד יום שלישי בבוקר, כשבינתיים יחולו לגביו המגבלות הקודמות.

תגיות:משרד האוצרמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה