חדשות בריאות

משרד החינוך: 60% נוכחות בבתי הספר היסודיים שנפתחו

על פי נתוני משרד החינוך, אל בתי הספר היסודיים הממלכתיים במגזר היהודי שפתחו את שעריהם הגיעו כ- 60% מהתלמידים. שר החינוך, הרב רפי פרץ, שיבח את צוותי ההוראה על מסירותם לתלמידים: "גם אני שולח ילד ונכדים לבתי הספר, החשש מובן אך יש לי אמון מלא במערכת"

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד החינוך מסר בצהריים (ראשון), כי ביום הלימודים הראשון במוסדות החינוך, לאחר החזרה החלקית ללימודים, נרשם שיעור של כ- 60% נוכחות בכלל בתי הספר היסודיים הממלכתיים במגזר היהודי שפתחו את שעריהם.

על פי הנתונים, לבתי הספר – ברשויות ובמוסדות שהודיעו כי יחלו את הלימודים היום – הגיעו כ- 180 אלף מתוך כ- 300 אלף תלמידים, הלומדים ביותר מ- 1,500 מוסדות חינוך.

"התלמידים פתחו את יום הלימודים בשיחות אישיות ובפעילויות של הפגה", נמסר מהמשרד. "על רקע החזרה ההדרגתית, בימים הקרובים צפוי לגדול מספר הרשויות, מוסדות החינוך והתלמידים שיצטרפו אל שגרת הלימודים החדשה".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, התייחס הבוקר לחזרה ההדרגתית ללימודים במוסדות החינוך. "פתחנו כ-  80% ממוסדות החינוך", כתב בפייסבוק. "גאה בכם – המורות, המורים, מנהלות ומנהלים – ומעריך אתכם מאוד. המסירות שלכם בעבור התלמידים היא מיוחדת ומחממת את הלב".

"אנחנו לא מתפשרים על השמירה על הנחיות הבריאות", הוסיף השר. "גם אני שולח ילד ונכדים לבתי הספר, החשש מובן אך יש לי אמון מלא במערכת".

על פי ההחלטה שקיבלה שלשום ועדת השרים לענייני קורונה, החזרה ללימודים תיעשה בהדרגה, כדי לאפשר לרשויות ולצוותי החינוך להיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במסגרת ההחלטה, כיתות א'-ג' בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי ילמדו 5 ימים בשבוע, במשך 5 שעות בכל יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. כיתות י"א-י"ב יגיעו לתגבורים, המיועדים להכין אותם לבחינות הבגרות – גם כאן, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. בחינוך החרדי יחזרו ללמוד שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י"א.

עוד הוחלט, כי תלמידי החינוך המיוחד בגילאים 21-3 יחזרו ללמוד בימים ראשון-חמישי בין השעות 14:00-08:00. בחברה הערבית, ילמדו תלמידים אלו עד לשעה 13:00 בשל חודש הרמדאן. כיתות החינוך המיוחד בבתי ספר הרגילים ילמדו עד לשעה 13:00.

בנוגע לפעוטונים ולגנים, נקבע כי במהלך השבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות, מתוך כוונה להחזירם לפעילות ב- 10 במאי. בטרם החזרה לפעילות תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא. באשר לכיתות ד'-י', הוחלט לגבש מתווה לחזרה לפעילות במהלך חודש מאי, ולא יאוחר מה- 1 ביוני.

חלק מהרשויות המקומיות ברחבי הארץ הודיעו, כי לא יפתחו היום את מוסדות החינוך שבשטחן, על מנת להשלים את ההיערכות לחזרת התלמידים. בין הרשויות שבהן לא התקיימו לימודים כלל (למעט החינוך המיוחד): תל אביב, בני ברק, רמת גן, רמת השרון, רחובות, חיפה, צפת, כרמיאל, חדרה, נהריה, עכו, באר שבע, קריית מלאכי, קריית גת, אשקלון, מצפה רמון, והמועצות האזוריות אשכול, יואב, רמת נגב והערבה התיכונה. במגזר הערבי לא התקיימו כלל לימודים. ברשויות הבאות חזרו ללמוד בשלב זה רק תלמידי כיתות א'-ג': הרצליה, בת ים, חולון, רעננה, כפר סבא, נתניה וכפר יונה.

תגיות:משרד החינוךמערכת החינוךהרב רפי פרץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה