חדשות בארץ

שר המשפטים לשופט בג"ץ: פסול עצמך מלדון בעניינו של דן אלדד

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, הוציא אתמול צו המונע את הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד. בעקבות ההחלטה, הגיש שר המשפטים אמיר אוחנה בקשה לפסילתו של מזוז מלדון בעניין: "השופט היחיד המכהן בבית המשפט העליון, שהתבטא באופן מפורש נגדי"

מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיש היום (שישי) לבית המשפט העליון בקשה לפסילתו של השופט מני מזוז מלדון בסוגיית הארכת מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד. "טוב היה עושה השופט מזוז אם לא היה מתבטא בפומבי נגד שר המשפטים המכהן, ומשעשה זאת – היה פוסל עצמו מלדון בעתירות נגדו", כתב בפייסבוק. אוחנה, שהגיש את הבקשה באמצעות עורך דין פרטי, ביקש גם לבטל את צו המניעה שהוציא מזוז אתמול נגד הארכת כהונתו של אלדד. הצו הוצא במסגרת דיון בעתירה, שהגישו עשרה עורכי דין לבג"ץ נגד כוונתו של אוחנה להאריך את מינויו של אלדד ב- 3 חודשים נוספים.

בשבוע שעבר התגלע עימות חסר תקדים בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבין אלדד. במכתב ששלח לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, הודיע מנדלבליט כי הוא מתנגד להארכת כהונתו הזמנית של אלדד, וטען כי "תפקודו לקוי מבחינה ערכית, ניהולית ומקצועית באופן הפוגע בתקינות עבודתה של פרקליטות המדינה". אלדד הגיב כי דבריו של מנדלבליט חסרי שחר, וכי היועץ מנסה לסכל את הארכת כהונתו, לאחר שהחל בבדיקת מידע בנוגע למעורבותו בפרשת הרפז: "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו".

אוחנה, המעוניין כאמור להאריך את כהונתו של אלדד, המסתיימת הלילה בחצות, העניק לו גיבוי מלא: "אני דוחה מכל וכל את הטענות שהעלה כלפיו היועץ המשפטי במכתב המפורסם, שאני רואה בו שפיכת דם והלבנת פנים, על לא עוול בכפו. כולי תקווה, כי דן אלדד יאבק על שמו הטוב, שהוכתם על ידי היועץ המשפטי לממשלה על לא עוול בכפו, ויקבל על עצמו את הארכת התפקיד. אתן לו את כל הגיבוי הדרוש לשם כך. משפטית וציבורית".

בהמשך תקף אוחנה בחריפות את מזוז: "אתמול, בין יתר ההחלטות השערורייתיות שיצאו תחת ידיו של בית המשפט העליון בימים האחרונים, החליט השופט מני מזוז, שביד המקרה כל העתירות נגד החלטותיי במשרד המשפטים הגיעו לידיו, להוציא צו המונע את הארכת מינויו של דן. השופט מזוז הגדיל ועשה, ונתן סעד שכלל לא התבקש לו על ידי העותרים: צו המונע את מינויו של כל מועמד אחר עד לדיון בעתירה, אותו קבע לעוד שבועיים. כלומר – ואקום תפקודי במערכת המשפט, מעשה ידיו של בית המשפט העליון. בלי דיון, בלי נימוקים".

אוחנה הוסיף והאשים: "מדובר בשופט היחיד המכהן בבית המשפט העליון שהתבטא באופן מפורש נגדי, באמירה פומבית בכנס חיפה למשפט ציבורי, לפיה זה בעייתי ששר המשפטים לעומתי למערכת (ואולי הבעיה היא שהמערכת לעומתית לשר המשפטים? אולי זהו הסדר ההיררכי הנכון?). זהו גם השופט המכהן היחיד בבית המשפט העליון, שנשא בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. במסגרת תפקידו, התבטא באופן חריף ואף פעל נגד יוזמתו של שר המשפטים (פרופסור פרידמן) להעמיק את המעורבות הממשלתית בבחירת פרקליט מדינה".

"טוב היה עושה השופט מזוז אם היה פוסל עצמו מלדון בסוגיה בה בעצם הכריע כבר מראש, בפומבי ובאופן ברור ומובהק (ומנוגד לחוק האמור). טוב היה עושה השופט מזוז אם לא היה מתבטא בפומבי נגד שר המשפטים המכהן, ומשעשה זאת – היה פוסל עצמו מלדון בעתירות נגדו. ולו לשם מראית פני הצדק".

"החלטתי לצאת למאבק משפטי. מאבק נגד החלטת בית המשפט העליון, מאבק נגד העותרים, מאבק נגד המניעה שיצר היועץ המשפטי לממשלה ומאבק בעד שלטון החוק (המפורש!), בעד הדמוקרטיה ובעד המשילות", סיכם אוחנה.

תגיות:בג"ץמני מזוזאמיר אוחנהדן אלדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה