חדשות בארץ

חדשות השבת: אושרה תרופה ניסיונית לטיפול בקורונה, מנהיג צפון קוריאה הופיע בציבור

מספר הנשאים הפעילים בישראל עומד על 6,525. מניין המתים מהמחלה עלה ל-227 בני אדם, ה-FDA אישר את השימוש בתרופה "רמדסיביר" לטיפול בחולי קורונה שמצבם מוגדר קשה, ודו"ח מודיעיני מאשים את הממשל בסין בטיוח ושקרים בנוגע להתפרצות הנגיף בשטחה. כל מה שחשוב לדעת

אא

הקורונה בישראל: 227 מתים, ירידה במונשמים. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי עד כה אובחנו בישראל 16,152 בני אדם שחלו בקורונה, לאחר שביממה האחרונה אובחנו 148 חולים חדשים. מתוך המספר הכולל, 9,400 בני אדם כבר החלימו, כך שמספר הנשאים הפעילים עומד רק על 6,525. מניין המתים מהמחלה עלה ל-227 בני אדם. 107 מחולי הקורונה בישראל מוגדרים במצב קשה ו-84 מונשמים. מאמש נוספו עוד 498 מחלימים.

"שלב מאוד מבטיח"? אושרה בהליך חירום תרופה לטיפול בקורונה. מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית, ה-FDA, אישר את השימוש בתרופה "רמדסיביר" לטיפול בחולי קורונה שמצבם מוגדר קשה. זאת, בעקבות מחקר חדש של יצרנית התרופה שממצאיו לימדו על שיפור במצבם של חולי קורונה שנטלו אותה, שבמקרים מסוימים אף החלימו לחלוטין. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע על כך במסיבת עיתונאים לצד מנהל ה-FDA, סטיבן האן, שאמר שהתרופה תהיה זמינה עבור חולי קורונה במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. טראמפ טען כי הפצת התרופה לבתי החולים מהווה "שלב מאוד מבטיח" במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה.

קצב אישור התרופה, שמיוצרת על ידי חברת התרופות גיליאד סיאנס, נעשה באופן חריג למדי למינהל התרופות האמריקני, שבדרך קבע מכריח את חברות התרופות לעבור משוכה ארוכה ביותר כדי לאשר את התרופות שהן מבקשות לייצר. השבוע ביטא ד"ר אנתוני פאוצ'י, מומחה למחלות מדבקות שמוביל את מדיניות הבית הלבן למגפת הקורונה, אופטימיות זהירה באשר לשימוש ברמדסיביר בחולים. "המידע שיש ברשותנו מעיד שרמדסיביר משפיע באופן חד-משמעי ומשמעותי על קיצור זמן ההחלמה מהנגיף", אמר פאוצ'י, "אנחנו יכולים לומר שהתרופה אכן חוסמת את הווירוס".

ממשלות במערב: סין טייחה ושיקרה בנוגע להתפרצות נגיף הקורונה. דו"ח מודיעיני שהוכן על ידי ממשלות במערב בנושא הקורונה טוען כי הממשל בסין פעל מתוך כוונה מוצהרת להסתיר או להעלים עדויות להתפרצות נגיף הקורונה, במעשה שכונה בדו"ח כ"מתקפה על השקיפות הבינלאומית" שגבתה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם. הדו"ח מכיל 15 עמודים ותוכנו הגיע לידי העיתון האוסטרלי סאטרדיי טלגרף, יומיים לאחר שהמודיעין האמריקני הודיע כי לא נמצאו ראיות שהנגיף נוצר במעבדה בווהאן, אך הבהיר כי הוא בוחן את האפשרות שהוא התפשט עקב תאונה באותה מעבדה לנגיפים. הדו"ח מהווה הכנה לתלונות שיגישו מדינות רבות נגד סין בגין טיוח ורשלנות, ביום שלאחר הקורונה.

לפי הדו"ח, הממשלה הסינית טייחה את החדשות על הנגיף באמצעות השתקה או העלמה של רופאים שדיברו עליו, כמו גם באמצעות הריסה של עדויות שהצטברו עליו במעבדות וכן סירובה העיקש לספק דגימות למדענים בינלאומיים שעמלו על השגת חיסון למחלה. הדו"ח גורס כי "סין ידעה כבר בדצמבר שהנגיף עובר מאדם לאדם, הורתה להשמיד דגימות קורונה ו'העלימה' את מי שניסה לדבר".

כלי התקשורת בצפון קוריאה: המנהיג הופיע לראשונה בציבור. סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה דיווחה הלילה כי שליט המדינה, קים ג'ונג און, הופיע בציבור לראשונה מזה שלושה שבועות, במהלכם הופצו שמועות ודיווחים על מותו. קים, בן ה-36, לא נראה בציבור מאז 11 באפריל, והוא נעדר גם מחגיגת יום ההולדת של סבו, קים איל-סונג, שאירעה ארבעה ימים מאוחר יותר ונחשבת לאחד מהאירועים הציבוריים הגדולים בצפון קוריאה.

לפי הדיווח, מנהיג צפון קוריאה ביקר אתמול במפעל לייצור דשנים שסמוך לבירה פיונגיאנג, לרגל השלמת הקמתו. בסוכנות אף פורסמו תמונות מהאירוע, באחת מהן נראה קים גוזר סרט אדום בטקס חנוכת המפעל. הבוקר פרסמה צפון קוריאה גם סרטון המתעד לכאורה את הטקס ואת השתתפותו של קים בו.

תגיות:סיןצפון קוריאהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה