חדשות בארץ

הממשלה החליטה: כיתות א’-ג’ וי"א-י"ב יחזרו ללימודים ביום ראשון

בתום הערכת מצב, החליטו שרי הממשלה לחדש את פעילות מערכת החינוך באופן חלקי, תוך עמידה בתנאים התברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה. הפעוטונים והגנים צפויים להיפתח ב- 10 במאי, וכיתות ד'-י' יחזרו ללימודים לא יאוחר מה- 1 ביוני. מספר רשויות מקומיות הודיעו, כי לא יחזירו את כיתות א'-ג' ללימודים

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הממשלה החליטה היום (שישי) לחדש את הלימודים במערכת החינוך באופן חלקי, תוך עמידה בכל התנאים התברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. בדיון הערכת מצב, שנערך בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, סוכם כי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב יחזרו ביום ראשון הקרוב ללימודים. בחינוך החרדי, יחזרו ללימודים שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י"א. כמו כן הוחלט על חזרתם ללימודים של תלמידי החינוך המיוחד, באופן מלא.

בנוגע לפעוטונים ולגנים, נקבע כי במהלך השבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות, מתוך כוונה להחזירם לפעילות ב- 10 במאי. בטרם החזרה לפעילות תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא. באשר לכיתות ד'-י', הוחלט לגבש מתווה לחזרה לפעילות במהלך חודש מאי, ולא יאוחר מה- 1 ביוני.

בהודעה מטעמו של נתניהו, הודגש כי "בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת למבחני הבגרות). משרד החינוך יפעל להכנסת אמצעים שיבטיחו ריחוק חברתי, זאת בנוסף לעמידה בכל דרישות החיטוי וההגנה".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר לאחר קבלת ההחלטה כי מדובר ב"בשורה משמעותית מאוד לתלמידים, למורים ולמדינה כולה". לדבריו, "מערכת החינוך הייתה ערוכה לפתיחה ביום ראשון, בהתאם למתווה שאושר בוועדת השרים, וכך גם הצגתי זאת בישיבה היום".

"נמשיך לקיים בשבוע הקרוב דיונים קדחתניים עם משרד הבריאות, על מנת לפתוח בצורה המיטבית", הוסיף השר. "אנחנו מבינים את המשמעות הקריטית של הנחיות הבריאות, ולכן נמשיך לפעול במלוא המרץ כדי לעמוד בהן".

 

פורום ה- 15: לדחות את פתיחת הלימודים

החלטת הממשלה נתקלה בתגובות צוננות מצדן של רשויות מקומיות שונות ברחבי הארץ, שהודיעו כי לא יחדשו את הלימודים ביום ראשון הקרוב. פורום ה- 15, בו חברים ראשי הערים הגדולות בארץ, פנה במכתב לנתניהו, בו בירך על ההחלטה העקרונית להחזיר את מערכת החינוך לפעילות, אך דרש לדחות את פתיחת הלימודים: "מאחר שהעיריות שלנו הן אלה הצריכות ליישם בפועל את החלטת הממשלה בעניין, אנו מבקשים להבהיר כי בנסיבות שנוצרו, כמו גם העובדה שעד לרגע זה לא התקבלו הנחיות סופיות, ברורות ומעשיות לצורך הפעלת מערכת החינוך, אנו סבורים שהעיתוי שנקבע להפעלת החלטת הממשלה ביום ראשון הקרוב אינו מאפשר את יישומה הבטוח והתקין".

ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, העומד בראש פורום ה- 15, מתח ביקורת על הליך קבלת ההחלטות בממשלה: "לא ניתן לפתוח גנים וכיתות א'-ג' ביום ראשון על סמך הנחיות הניתנות ביום ששי. מתוך אחריות לשלומם ובריאותם של הילדים ושל הצוותים החינוכיים, לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך אלא לאחר שנלמד, נבין וניערך על פי ההנחיות שיינתנו בהמשך. הגנים ובתי הספר נקיים, הצוותים ממתינים בהתרגשות, אבל אנחנו לא נשחק לפי כללים של אנשים שלא לוקחים אחריות".

"המתווה המוצע אינו פתרון למשק, אינו פתרון למערכת החינוך, ובעיקר אינו מבטיח את שלומם ובריאותם של הילדים", המשיך חולדאי. "אני מבטיח לכל ההורים: כפי שידענו להפעיל את כיתות החינוך המיוחד, נדע להפעיל את כל מערכת החינוך העירונית, אבל רק אחרי שנבטיח את שלום הילדים – שכן מי שנושא באחריות הוא אני. אני קורא לראש הממשלה לבצע סוף סוף עבודת מטה מסודרת, שקופה ויסודית כדי להחזיר את האמון לציבור ההורים".

במרכז השלטון המקומי מסרו בתגובה: "אנו ערים להחלטת רשויות ספורות לבקש דחייה, אך מבהירים: מלבד הרשויות שהודיעו על כוונתן שלא לפתוח את מערכת החינוך, רוב רובן המכריע של הרשויות והמועצות יפתחו את הלימודים כסדרן. אין ברירה אחרת – חייבים לחזור לשגרה".

בהודעה הודגש, כי "הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות ערוכות ומוכנות לקלוט את ילדי כיתות א'-ג' ואת תלמידי י"א וי"ב על פי מתווה משרד החינוך. במועצות האזוריות מציינים כי המועצות ערוכות והלימודים ייפתחו בתנאי שיימצא פתרון להגדלת ההסעות, בהתאם לדרישות משרד הבריאות, עוד היום. בימים האחרונים, תוך שיתוף פעולה עם משרד החינוך, הבריאות, האוצר, השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות, נערכו פעולות הכנה וניקוי שיאפשרו שמירה על הנחיות משרד הבריאות בעת חזרת הילדים למסגרות. השלטון המקומי מקדם בברכה כל צעד לקראת חזרה לשגרה של ההורים, הילדים ומניעת התדרדרות מצב המשק והאבטלה. ראשי הרשויות קשובים לתושביהם, וככל שייווצרו אתגרים נקודתיים – הם ייפתרו על ידי אנשי המקצוע".

הנהגת ההורים הארצית קראה הבוקר לממשלה לפעול להחזרה מיידית של ההורים לשוק העבודה, על מנת למנוע קריסה כלכלית של מאות אלפי משפחות: "כתנאי ראשון לכך יש להשיב את מערכת החינוך לפעילות סדירה, ואת תלמידי הגנים ובתי הספר למסגרות הלימוד, כל זאת בכפוף לשמירה על בריאותם שלהם, של צוותי ההוראה ושל ההורים ובכפוף להנחיות משרד הבריאות".

"לא ניתן לממשלה לגלגל את האחריות לבריאות ילדינו, רק על כתפי ההורים. משרדי הממשלה, ובראשם משרדי הבריאות והחינוך, חייבים לגבש ולפרסם יחדיו מתווה מוסכם, שיאפשר לימודים בטוחים לילדינו. הדעת איננה יכולה להמשיך ולסבול את כיפופי הידיים של משרדי הממשלה אחד מול השני, על חשבון חינוכם ובריאותם של ילדי ישראל".

בהנהגת ההורים הדגישו, כי "יש לפתוח את גני הילדים בכל ימות השבוע. השבת הילדים לגנים לפחות מ- 3 ימים בשבוע כולל צהרונים איננה ישימה, לא תועיל במאומה ובוודאי שלא תסייע להורים לחזור למקומות העבודה".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה