חדשות בארץ

ועדת השרים לשבויים ונעדרים דנה במגעים עם חמאס

הצנזורה התירה לפרסום, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשבוע שעבר את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים, ועדכן את חבריה במגעים עם חמאס. מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, שוחח בשבוע שעבר עם משפחות גולדין ושאול ועדכן אותן על המגעים. משפחת גולדין: "להחמיץ עכשיו את ההזדמנות – יהיה חוסר אחריות לאומית"

הדר גולדין ואורון שאול הי"ד (תמונות: באדיבות המשפחות)הדר גולדין ואורון שאול הי"ד (תמונות: באדיבות המשפחות)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשבוע שעבר, את ועדת השרים המיוחדת לנושא השבויים והנעדרים. כך הותר אמש (רביעי) לפרסום על ידי הצנזורה. בוועדה חברים שר הביטחון נפתלי נפט, שר האוצר משה כחלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הפנים אריה דרעי. בשיחת הוועידה, שנערכה בקו מאובטח, עדכן נתניהו את השרים על פרטי המגעים עם חמאס.

עוד דווח, כי מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, שוחח בשבוע שעבר עם משפחות גולדין ושאול, ומסר להן על המגעים.

בתגובה לדיווחים, מסרה משפחת גולדין: "אנחנו מבינים, שקיימת הזדמנות להשיב כעת מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ"ר אורון שאול, והאזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות – זה יהיה חוסר אחריות לאומית. ירון בלום קיים עמנו שיחת עדכון בנוגע למגעים המתנהלים, ביום השואה לפני למעלה משבוע".

כזכור, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח ביום חמישי שעבר, כי גוברים הסיכויים לביצוע עסקת חילופי שבויים בין ישראל וחמאס. מקור המקורב לארגון הטרור אמר לעיתון, כי ניכרים "סימנים חיוביים", וזאת לאחר שמצרים – המתווכת בין הצדדים – שחררה 4 רופאים פלסטינים שהיו עצורים בשטחה במשך כשנה וחצי. לדבריו, שחרורם של העצורים נעשה כמחווה של רצון טוב, לבקשת הארגון.

המקור הוסיף וטען כי ארגונו מוכן לעסקה, שתיערך בשני שלבים. לדבריו, חמאס הודיע למצרים כי נכונותו זו מותנית ביישום "מהיר וכולל" של העסקה. עם זאת, הארגון מתעקש שלא למסור כל מידע על החיילים המוחזקים בידיו כל עוד ישראל לא תשלם על כך מחיר, שלא במסגרת העסקה הכוללת. שבוע קודם לכן, דווח ב"אל-אחבאר", כי חמאס דורש מישראל לשחרר 250 אסירים ביטחוניים בתמורה למידע על גורלם של חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, שנפלו במהלך מבצע "צוק איתן".

ההערכות האופטימיות של המקור בחמאס בנוגע לסיכויי הבשלתה של עסקת חילופין התבססו, בין השאר, על ההסכם הקואליציוני שנחתם בין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. ממשלת האחדות נתפסת כמנוף, שיאפשר לנתניהו להשיג תמיכה נרחבת לביצוע העסקה, הכרוכה בשחרור אסירים ביטחוניים.

תגיות:חמאסהשבויים והנעדרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה