הרב יאשיהו פינטו

סכנת ההתבוללות: החובה לשמור על חינוך ילדינו

בדבריו שנמסרו בשיעור לרבבות צופים, הזהיר הרב פינטו על סכנת ההתבוללות בארה"ב. עוד הסביר כי המצב הכלכלי בעקבות מגפת הקורונה משפיע על ילדים במוסדות החינוך, כיוון שהורים שאינם מסוגלים לשלם שולחים את הילדים ל"פאבליק סקול", והנזק הרוחני עצום

אא

במסגרת שיעורו של הרב פינטו שצופים בו המוני מאזינם מהארץ ומהעולם התיחס הרב מצב החינוך היהודי בארה"ב, "ודאי שכל הבתי ספר טובים ומשתדלים השתדלות גדולה, אבל בעוונתינו הרבים הדבר הזה נהיה מסחר ומסוכן ביותר, וכל יום שומעים על משפחות שמגיעות למצב קשה בפרנסה, ודבר ראשון מעבירים את הילדים לבתי ספר גויים, וזהו חמור ביותר, בעוונות הרבים זה גורם להתבוללות, זה גורם לעיוות קשה בנפש של הילד"

הרב סיפר כי בעבר הגיעו אליו משפחה שסרה מן הדרך רק כי הוריה של אם המשפחה לא יכלו לעמוד בתשלומי שכר הלימוד, וחהם שלחו אותה ללמוד ב"פאבליק סקול", וכך היא התדרדרה מדרך התורה.

"בודאי שבתי הספר מתקשים להתמודד כלכלית, וחובה לסייע בידם, ולהשתדל אבל בשום אופן לא יתכן מצב בו הורים שאינם עומדים בשכר הלימוד הגבוה, לא יכולים לקבל חינוך יהודי שורשי, מדובר בחורבן שיביא להרס עצום לדור העתיד.

המצב הכלכלי בארה"ב קשה בכלל, אנשים מתמודדים אל מול הבנקים עם תשלומי משכנתאות. בכל יום באים לפנינו שאלות קשות של אנשים שלא יודעים מה לעשות, וכאשר דוחקים אותם מבתי הספר התוצאה היא שרבים מעבירים את הילדים לפאבליק סקול, ועינינו רואות וכלות בהרס ובחורבן הנורא שזה יכול להביא.

"אינני מוכיח בשער" אמר הרב, "אבל חובה להשמיע קול זעקה, למרבה הכאב יש שבר גדול במצב הכלכלי של יהדות ארה"ב, רבים רבים ירדו ממצבם הטוב ורק מעטים נשארו יציבים, יש רבים שחיים מהיד לפה והלחץ של תשלום של הבתי ספר מכביד על ההורים, והם נאלצים להתמודד עם לחץ כלכלי עצום, וכפי שכבר קרה עם לא מעט ילדים שהוריהם נשברו, ושלחו אותם ללימודים במקומות לא טובים, ומי ישורנו החורבן הקשה והגדול שיש בדבר.

אמנם כבר אמרתי, כי אין לנו זכות להוכיח אבל מנהלי בתי הספר והרבנים האחראים חייבים להתעורר, ולהבין שאף שהם צודקים בכך שקשה להם להתמודד עם העלויות אבל חובתם כמחנכים וכשליחים להקים את הדור היהודי הבא לנקוט במידת הרחמים, להבין שיש מציאות קשה להורים רבים, ולא ליצור מצב שבתי הספר היהודיים יהיו בתי ספר של עשירים בלבד, ושכל מי שקשה לו בפרנסה, ילך לפבליק סקול. שם זה בחינם אבל התוצאות הרוחניות איומות, ויש לזה קטרוג גדול על הכלל.

צריכים גם לזכור שחלילה מצב שכזה של הורים שבלחץ, יכול לגרום גם לנזק לבתי הספר היהודיים אנחנו חוששים שיום אחד הנושא של בתי הספר יגיע לכותרות אצל אומות העולם, חס ושלום, ויהיה חילול ה' גדול. המנהלים צריכים להיות ערניים חכמים ולדעת ללכת בין הטיפות, ולדעת איפה ללחוץ ואיפה לשחרר, ולהיבנות יותר על צדקות ולא על לחץ על ההורים. מוטב לדעת איך להחליק את הדברים ולזכור ש" לא נחרבה ירושלים אלא שהעמידו דבריהם על הדין", זה מסוכן ורגיש, זה גורם  לקטרוגים של הורים, ללחץ לילדים, וזה לא בריא. 

ה' יעזור שיהיה שפע וברכה, ותמיד כשמחפשים נתיבים אחרים הקב"ה מסייע כשעושים את המלאכה כמלאכת קודש, אז גם שנסגר שפע ממקום אחד הקב"ה פותח כנגדו כפלים, וזכות הקמת דור של יהודים כשרים תעמוד לכל מנהלי בתי הספר.

תגיות:הרב יאשיהו פינטוחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה