חדשות בעולם

טראמפ: "יודע מה מצבו של קים, תשמעו על כך בעתיד הלא רחוק"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס במסיבת עיתונאים לדיווחים הסותרים על מצבו הבריאותי של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און: "יש לי מושג טוב, אבל לא יכול לדבר על כך"

קים וטראמפ, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)קים וטראמפ, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שלישי) לתעלומה בנוגע למצבו הבריאותי של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און. "אני לא יכול להגיד לכם בדיוק מה מצבו", אמר לעיתונאים בבית הלבן. "יש לי מושג טוב, אבל לא יכול לדבר על כך".

"אני מאחל לו רק טוב", הוסיף הנשיא האמריקני. "אני מקווה שהוא בסדר. אני יודע באופן יחסי מה מצבו, אתם ככל הנראה תשמעו על כך בעתיד הלא מאוד רחוק". טראמפ הוסיף, כי יחסיו עם קים "טובים מאוד". לדבריו, "אם לא הייתי נבחר לנשיא, הייתם במלחמה עם צפון קוריאה. הוא ציפה לזה, את זה אני יכול לומר לכם".

בימים האחרונים התרבו הידיעות כי הדיקטטור הצפון-קוריאני בן ה- 36 מת, או שלכל הפחות נמצא במצב קשה. גל ההשערות בנוגע למצבו של קים החל עם הדיווח, שפורסם ביום שלישי שעבר ב- CNN, לפיו הוא עבר לאחרונה ניתוח לב ונמצא בסכנת חיים. הידיעה הסתמכה, בין היתר, על דיווח באתר Daily NK, הפועל מדרום קוריאה, לפיו קים עבר ב- 12 באפריל הליך ניתוחי הקשור למערכת הלב וכלי הדם, וזאת בשל מצבו הרפואי הירוד הנובע מעישון כבד, עודף משקל מופרז ועבודה רבה. בדיווח באתר הדרום-קוריאני ציינו, כי קים שוהה בוילה במחוז היינגסאן, לצורכי התאוששות.

בסוף השבוע דיווח שבועון יפני, כי קים הפך לצמח, בעקבות כישלונו של ניתוח שבוצע בו. בערוצי תקשורת בהונג קונג פורסמו ידיעות, לפיהן השליט הצפון-קוריאני מת לפני מספר ימים. במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי משלחת סינית מיוחדת, ובה רופאים מומחים, יצאה ביום חמישי האחרון לצפון קוריאה כדי לסייע בטיפול בקים.

לערפל המידע הכבד הוסיפו פרסומם של צילומי לוויין חדשים, שהעידו כי הרכבת האישית של קים נצפתה בימים האחרונים באזור עיר הנופש וונסאן שבמזרח צפון קוריאה. בכיר דרום-קוריאני מסר ל"וושינגטון פוסט", כי ככל הידוע קים שהה בשבוע שעבר בוונסאן.

בדרום קוריאה ובארצות הברית ניסו להמעיט בערכן של השמועות על מותו או מצבו הקשה של קים. גורמים בסיאול מסרו, כי הם עוקבים אחרי הדיווחים, אך לדבריהם לא הובחנה פעילות חריגה בשטחה של צפון קוריאה, ולכן לא ניתן לאשר את אמינותם. גורם ממשלתי אף אמר ל"רויטרס", כי המנהיג הצפון-קוריאני צפוי להופיע בקרוב בפומבי.

הפעם האחרונה בה שליטה של המדינה המבודדת הופיע בציבור הייתה ב- 11 באפריל, במהלך מפגש ממשלתי שתועד בתקשורת המקומית. ב- 15 באפריל הוא נעדר מהאירועים לציון יום הולדתו של סבו, קים איל סונג, מייסדה של צפון קוריאה. מדובר בהיעדרות חריגה, שכן זהו יום החג החשוב ביותר במדינה, המכונה "יום השמש".

תגיות:קים ג'ונג אוןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה