חדשות בארץ

מערכת החינוך חוזרת ביום ראשון: כך זה ייראה

הממשלה אישרה חזרה מדורגת ללימודים של גני הילדים וכיתות א' עד ג' החל מיום ראשון, בכפוף לרמת התחלואה ביישובים שתיבחן ביום שישי. במסגרת התוכנית, החל מיום ראשון גני הילדים יחזרו לפעילות בקבוצות לסירוגין, ותלמידי הכיתות הנמוכות ביסודיים יחזרו ללימודים בימים ראשון עד חמישי ב-2 קבוצות קבועות וקטנות עם צוות קבוע, ויתפרסו בכיתות הפנויות בכל בית הספר

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

משרד החינוך הודיע היום (שני) כי הממשלה אישרה חזרה מדורגת ללימודים של גני הילדים וכיתות א' עד ג' החל מיום ראשון, בכפוף לרמת התחלואה ביישובים שתיבחן ביום שישי. הממשלה טרם מסרה הודעה רשמית על כך, אך במשרדי האוצר והרווחה אישרו את הפרטים. על פי המתווה שהתגבש בדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שר החינוך הרב רפי פרץ, שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון, תלמידי כיתות ד' עד י"ב ימשיכו בשלב זה בלמידה מרחוק. עוד נקבע על חידוש פעילותם של מעונות היום לגיל הרך והצהרונים החל מתחילת השבוע הבא.

במסגרת התוכנית, החל מיום ראשון גני הילדים יחזרו לפעילות בקבוצות לסירוגין, ותלמידי הכיתות הנמוכות ביסודיים יחזרו ללימודים בימים ראשון עד חמישי ב-2 קבוצות קבועות וקטנות עם צוות קבוע, ויתפרסו בכיתות הפנויות בכל בית הספר. כמו כן, נכללו בתוכנית ילדים ובני נוער בסיכון. בגני הילדים, כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, וחצי שבוע בלמידה מרחוק. נבחנת אפשרות להפעלת צהרונים באותה מתכונת של תלמידי היסודי עד השעה 16:00, עם קבוצות שלא עולות על 15 ילדים. ייערכו הפסקות בשעות שונות על מנת למנוע חשיפה קבוצתית בחצרות.

נתניהו ובר סימן טוב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו ובר סימן טוב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

כיתות ד' עד ח' ימשיכו ללמוד מרחוק בימים א'-ה'. תלמידי חטיבה וכיתות י' יישארו עם אותה מתכונת של למידה מרחוק, כמו גם כיתות י"א וי"ב. מרתונים של הכנה לבגרויות ייעשו בקבוצות של עד 10 תלמידים, והבחינות עצמן יתקיימו בחודשים יוני – יולי. המבחנים ייערכו בקבוצות של עד 15 תלמידים.

במהלך הדיון הביע נתניהו חשש כי חידוש הפעילות במערכת החינוך תביא לגל תחלואה נוסף. "איך נעצור הדבקה בקרב ילדים? אצל מבוגרים יש לנו מסיכות. מה עושים עם ילדים?". בתחילת הדיון אמר מנכ"ל משרד הבריאות לראש הממשלה כי הוא תומך במתווה של משרד החינוך, אך ציין כי עדיף להמתין ליום חמישי לקבלת החלטה סופית. "ביום חמישי נקבל תוצאות מחקר של מכון גרטנר ונחליט לפיהם", אמר בר סימן טוב.

שר האוצר משה כחלון אמר בדיון: "צריך להוציא את כל המשק בזהירות ובצורה מדורגת בהתאם לתו סגול. לתת לאנשים אופק כדי שבעלי עסקים ידעו להתארגן על עצמם. הממשלה קיבלה קרדיט מהציבור ואני חושש שהקרדיט ילך וייגמר. מבקש שההחלטה תתקבל היום".

תגיות:משרד החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה