חדשות בארץ

לפיד: אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה עם גנץ – נתמוך בכך

במהלך דיון בוועדה העוסקת בשינוי חוק יסוד הממשלה, תקף יו"ר יש עתיד בחריפות את עמיתיו לשעבר בכחול לבן, והצהיר כי יתמוך בביטול הרוטציה, אם ראש הממשלה נתניהו ירצה בכך: "לא ראיתי את שר החוץ בזום, גבי אשכנזי, רץ כל כך מהר לקבל את משרד הבריאות שהתפנה. ממשלת אחדות זה לא, ממשלת חירום זה לא"

לפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)לפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף היום (שני) בחריפות את כחול לבן, על רקע הכוונה לחוקק את חוק ממשלת החילופים, שיאפשר רוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. בדיון סוער שנערך בוועדה המיוחדת, שהוקמה לתיקון חוק יסוד הממשלה, הצהיר לפיד כי אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה עם גנץ – מפלגתו תתמוך בכך.

"בניתם הסכם שאתם חושבים שאין בו חורים", הטיח לפיד באנשי כחול לבן. "הצחקתם את יריב לוין. יש בהסכם הזה יותר חורים מאשר במגרש הגולף החביב על ביבי בקיסריה. חשבתם שיהיה לכם ביטוח משפטי פה על זה שלא תתקיים הרוטציה. אני מציע לכם לקרוא את זה יותר ברצינות. יש פה לפחות שלושה סעיפים, שבהם אפשר לזרוק את הרוטציה הזאת מהחלון בלי שום בעיה".

"תקראו רק בתשומת לב מחדש את הסעיף שנוגע לתקציב, ותראו כמה קל לא לקיים את הסכם הרוטציה. רק בסעיף התקציב יש שלוש דרכים להפיל את הממשלה, בלי שגנץ אפילו יתקרב לבלפור. אתם באמת חושבים שיש סיכוי בעולם שהוא יפנה לו את בלפור? אתם הרי יודעים שזה לא יקרה. ברור לכם שזה לא יקרה".

"אתם אומרים לעצמכם: 'אנחנו מבוטחים, כי אנחנו מעבירים את החוק ב- 61 חברי כנסת, אבל אנחנו עשינו סעיף, כי אנחנו כל כך מתוחכמים, שבו אפשר לבטל אותו רק ב- 75 חברי כנסת. בואו נעשה שיעור קצר וזריז במתמטיקה – לגוש של ביבי יש 59 חברי כנסת, לנו יש 16 חברי כנסת. 59 ועוד 16 זה 75. בכל רגע נתון שלא יתחשק לביבי לקיים את הרוטציה – והרי הוא לא ירצה לקיים את הרוטציה – כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד 'אנחנו רוצים להחזיר את החוקים האלה לנוסחם המקורי'. ואני רוצה להגיד לכם משהו לוועדה הזאת, כי המצלמות דולקות – אנחנו נגיד כן. אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור, ותסתדרו – כי יש לו 75. למה? מפני שאנחנו מכבדים את הדמוקרטיה, והחוקים האיומים, המבישים והמבזים האלה צריכים להתבטל, כי אתם עושים אותם רק מסיבות פרסונליות, רק כדי שתוכלו להיות שרים בלשכות של שרים".

"אני לא ראיתי את שר החוץ בזום, גבי אשכנזי, רץ כל כך מהר לקבל את משרד הבריאות שכרגע התפנה", המשיך לפיד ותקף. "העיקר שאתם מוכרים לעצמכם, שבגלל מצב החירום הלאומי החלטתם להיכנס לממשלת נתניהו החמישית. אפשר לקרוא לה בכל מיני שמות, ממשלת אחדות זה לא, ממשלת חירום זה לא. זחלתם לממשלת נתניהו החמישית".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב בטוויטר על דבריו של יו"ר יש עתיד: "‏הופתעתי לשמוע את הצהרתו של לפיד להצלת נתניהו על חשבון גנץ. אני מקווה, שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת או הוצאו מהקשרם". לפיד מיהר להגיב: "איווט, ככה אתה מכיר אותי? אין לי שום כוונה להציל את ביבי. היחיד שהציל אותו זה בני גנץ. אם עוד שנה, אחרי הקורונה, תהיה לנו אפשרות להפיל את הממשלה, ברור שנפיל אותה".

תגיות:יאיר לפידכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה