חדשות בריאות

ביממה האחרונה: 145 חולי קורונה חדשים, 296 החלימו

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-15,443 – עלייה של 0.95% בלבד מאמש, השיעור הנמוך ביותר מאז פרוץ המשבר. גם היום עלה מספרם של המחלימים על המקרים החדשים. בעקבות חשש מגל שני של התפרצות נגיף הקורונה, במשרד הבריאות הזהירו את בתי החולים שלא להתחיל בביצוע ניתוחים שמצריכים הרדמה

בית שמש בסגר, היום ( צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)בית שמש בסגר, היום ( צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-15,443 – עלייה של 0.95% בלבד מאמש, השיעור הנמוך ביותר מאז פרוץ המשבר. גם היום עלה מספרם של המחלימים על המקרים החדשים, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 145 חולים חדשים ו-296 החלימו ושוחררו לביתם. מניין הנפטרים עלה ל-201 בני אדם. מצבם של 133 חולים מוגדר קשה, ומספרם של המונשמים, 99, נותר ללא שינוי.

הערב דווח בכאן 11 כי בעקבות חשש מגל שני של התפרצות נגיף הקורונה, במשרד הבריאות הזהירו את בתי החולים שלא להתחיל בביצוע ניתוחים שמצריכים הרדמה, זאת, בשל המחסור במלאי של חומרי ההרדמה במחסנים של בתי החולים. יו"ר אגף הטכנולוגיות במשרד הבריאות, פרופסור אסנת לוקסנבורג, כתבה בפנייתה לבתי החולים כי "כאשר יהיה גל התפרצות שני יהיה מעט מאוד זמן להגיב".

מחאת בעלי העסקים בשדרות רוטשילד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מחאת בעלי העסקים בשדרות רוטשילד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מוקדם יותר הערב נעתרה הממשלה ללחצים והחליטה על הקצאת תקציב מיוחד נוסף של עד 6 מיליארד שקלים לשימור והחזרת עובדים למעגל התעסוקה במשק. במסגרת התוכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, אשר זכתה לתמיכת נגיד בנק ישראל אמיר ירון, בימים אלו נבנה מודל לשימור והחזרת עובדים למעגל התעסוקה, ובימים הקרובים תובא לאישור הכנסת בקשה להרחבת התוכנית הכלכלית מעבר ל-80 מיליארד שקלים, שתכלול את התוכנית להחזרת העובדים למעגל התעסוקה וצעדים נוספים. זאת, בנוסף לקרן ההלוואות בערבות מדינה לעסקים גדולים בסכום של 6 מיליארד שקלים שכבר הוקצו. הקרן תחל לפעול מיד לאחר יום העצמאות. המודל המפורט להקצאת המסגרת התקציבית לתוכנית החדשה יפורסם בימים הקרובים.

קודם לכן אישרה הממשלה במשאל טלפוני את ביטול מגבלת ה-500 המטרים על פעילות ספורט, כך שניתן יהיה לקיימה בכל מרחק מהבית. בנוסף, סוכם על השבת פעילות ענפי הספורט המאורגנים תחת איגודים ואגודות בכפוף לכללי הזהירות המחייבים. אלא, שדקות ספורות לאחר מכן הודיעה מזכירות הממשלה על הקפאת ההצבעה על מנת לאפשר למשרד הבריאות לספק הבהרות לשרים. מספר דקות לאחר מכן כבר הושגה פשרה, לפיה מגבלת המרחק של 500 המטרים תבוטל רק לאחר יום העצמאות - ביום חמישי ב-08:00 בבוקר.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה