חדשות בארץ

מחר: נתניהו ידון על החזרה הדרגתית של מערכת החינוך

מנכ"ל משרד החינוך התייחס הבוקר לחזרה המתוכננת ואמר כי במשרד מתכוונים להחזיר את גני הילדים, את תלמידי כיתות א-ג ואת הילדים והנוער במצוקה כבר ב-3 במאי. במקביל למועד הזה, יתקיימו במשך 9 ימים בחינות הסמכה לטכנאים והנדסאים ובכך לפתוח את השער של הבגרויות בקבוצות קטנות: "הבחינות יתקיימו בכיתות של 60 מטר עם 11 תלמידים ומשגיח"

למידה מרחוק (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)למידה מרחוק (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר (שני) דיון בחלופות השונות לחזרה מדורגת של מערכת החינוך. לקראת הדיון, היום מקיימים מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, והמשנה לראש המל"ל, איתן בן דוד, סדרת דיונים מקדימים בהם יגובשו התנאים המתאימים. בדיונים משתתפים שר החינוך הרב רפי פרץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, נציגי המל"ל, משרד הבריאות, האוצר וגורמים נוספים.

אתמול קיבלה הממשלה את בקשת שר החינוך לדון בסוגיית חזרת הלימודים במתכונת שונה. במשרד החינוך חותרים להחזרת הלימודים בגנים ובבתי הספר, במתכונת מצומצמת, החל מיום ראשון הבא, 3 במאי. לפי התוכנית של המשרד, שטרם אושרה על ידי משרד הבריאות, ראשית תהיה חזרה לשגרה של הגנים והכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים, וכן ילדים ונוער בסיכון. הנושא יידון בישיבת ועדת השרים לענייני הקורונה, בה יציג שר החינוך את המתווה שלו לחזרה מדורגת. השר פרץ הדגיש כי "המתווה מחזיר את מערכת החינוך לתפקוד, אם כי במתכונת שונה וזהירה".

שר החינוך עם מנכ''ל משרדו, שמואל אבואב (צילום: אבלשום שושני, פלאש 90)שר החינוך עם מנכ''ל משרדו, שמואל אבואב (צילום: אבלשום שושני, פלאש 90)

במסגרת המתווה יחולקו גני ילדים לשתי קבוצות, עם 15 ילדים בממוצע בכל קבוצה. כל קבוצה תהיה נוכחת בגן חצי שבוע, וחצי שבוע במתכונת למידה מרחוק. אפשרות דומה גובשה גם לגבי צהרונים. תלמידי כיתות א' עד ג' יחולקו גם הם לקבוצות של 15, ותהיה למידה פיזית בבתי הספר. ההפסקות יהיו בשעות שונות, כדי להימנע מחשיפה בזמנים אלו. יתר התלמידים ימשיכו בלמידה מרחוק, וההכנות לבגרויות ייערכו בקבוצות של עד עשרה תלמידים.

מנכ"ל משרד החינוך התייחס הבוקר לחזרה המתוכננת ואמר כי במשרד מתכוונים להחזיר את גני הילדים, את תלמידי כיתות א-ג ואת הילדים והנוער במצוקה כבר ב-3 במאי. בריאיון ל-103fm אמר אבואב כי במקביל למועד הזה, יתקיימו במשך 9 ימים בחינות הסמכה לטכנאים והנדסאים ובכך לפתוח את השער של הבגרויות בקבוצות קטנות. "הבחינות יתקיימו בכיתות של 60 מטר עם 11 תלמידים ומשגיח, כך שישמרו על המרחק הנדרש", אמר.

מנכ"ל משרד החינוך הסביר על האופן בו יתנהלו הלימודים: "השיטה תהיה כדלקמן – גן הילדים יפוצל לשתי קבוצות. האחת, בימים ראשון-שלישי. השנייה, רביעי-שישי. בתי הספר א-ג יפוצלו למחצית הכיתה, כל כיתה תהיה בנפרד עם 15 ילדים ומחנכת או מחנכת עמיתה, כי בבת אחת אתה צריך להכפיל את מספר האנשים בכוח האדם כדי לקיים את השגרה הזאת".

הוא הוסיף: "המערכת בנויה לכיתה של 30 ופתאום אתה מפצל ל-15. לכן, אפשר ללמד א-ג ולפרוש באופן פיזי על כל המרחב, לכן גם ההפסקות יהיו לסירוגין". באשר לחלוקה למשמרות אמר אבואב כי "אנחנו מחכים ומצפים שמשרד הבריאות יאשר את זה. יש התדיינות במשמעות של משמרת שניה באותה יום, האם כמות כפולה של ילדים באותו מרחב פיזי מגבירה את הסכנה להידבקות או לא. לכן כרגע זה המתווה, את זה אנחנו רוצים שיעשו, ברגע שזה יאושר נתחיל להניע את הגלגלים".

תגיות:משרד החינוךשמואל אבואבנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה