חדשות יהדות

אבל כבד: מסע ההלוויה של הרב ישעיהו הבר זצ"ל

"ריבונו של עולם, אין לנו שאלות עליך, אלא רק בקשה ממך": צפו במסע ההלוויה הכואב של הרב ישעיהו הבר זצ"ל

  • ל' ניסן התש"פ
הרב ישעיהו הבר זצ"ל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הרב ישעיהו הבר זצ"ל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

במהלך דברי הפרידה, אמר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו: "ריבונו של עולם, אין לנו שאלות עליך, אלא רק בקשה ממך. אל שיירת מלאכי הרחמים שמסתובבים בשמים, הצטרף כעת מלאך, הרב ישעיהו זצ"ל. זה הזמן שלנו לבקש: מכניסי רחמים, הכניסו רחמינו לפני בעל הרחמים. השתדלו והרבו תחינה שהקב"ה יסיר מעמו את הכאב הזה, את המוות הזה. שהקב"ה ייתן בראש ובראשונה בריאות שלמה לרעייתך, הרבנית היקרה. 

"עכשיו הרבנית תמשיך לעמוד בראש העמותה. היא תמשיך לתת עוד חיים. ואתה נמצא כעת ליד כיסא הכבוד. ויחד עם מלאכי הרחמים תבקשו: אנא ריבונו של עולם, הסר מאיתנו כאבים וצער, והלב הגדול שלך יעמוד בתפילה עבור בני המשפחה. אתה הבטחת לי שנרקוד יחד בשמחת הבת שלך. זה יהיה. באותו מועד אתה תהיה, וגם אתה תהיה שם. ונזכה שעד אז יבולע המוות לנצח.

"ברגעים אלו נבקש ממך שתהיה שליח ציבור, שתבקש עבור כולנו, עבור כל עולמנו.

"אנחנו עומדים ובוכים ומבקשים ממך: תהיה שליח ציבור. התהלכת בין אנשים ונדמית כבן אדם. עכשיו התעלית ואתה מצטרף למלאכי עליון, מלאכי רחמים, שכולם כאחד ימליצו טוב על משפחתך, על אוהביך הרבים כל כך, על קידוש שם שמים שעשית בהתנהלות המחוייכת שלך,

"נתפלל שהקב"ה יזכה אותנו שכל העולם כולו ישוב לימים של אחווה ורעות, של חיבור וידידות, כמו שאתה היית מחבר בין אנשים, לחיבור מושלם של גוף ונפש. כי לב ענק היית וגוף אוהב. שבורא עולם ייתן לכולנו את הכוחות, ואתה, על יד כיסא הכבוד, תבקש מבורא עולם: 'שלח רפואה שלמה'.

"אנחנו ממנים אותך כשליח ציבור, כמו שאמר משהו רבנו: 'וַיֹּאמֶר אֵלָיו מֹשֶׁה כְּצֵאתִי אֶת הָעִיר אֶפְרֹשׂ אֶת כַּפַּי אֶל ה' הַקֹּלוֹת יֶחְדָּלוּן וְהַבָּרָד לֹא יִהְיֶה עוֹד לְמַעַן תֵּדַע כִּי לַה' הָאָרֶץ'. אתה יוצא מן העיר, בבקשה, פרוס כפיך והתפלל עבור כולנו שיבולע המוות לנצח, וייתן הקב"ה חיוך ושמחה על כל פנים במהרה בימינו אמן".

תגיות:הלוויההרב ישעיהו הבר זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה