חדשות בריאות

"המלאך שהציל חיים": אנשי ציבור מבכים את מות הרב ישעיהו הבר זצ"ל

במערכת הפוליטית ביכו את פטירתו של מייסד ויו"ר עמותת "מתנת חיים", הרב ישעיהו הבר זצ"ל, שנפטר מסיבוכי נגיף הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית". יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי: "אנו זועקים לבורא עולם, שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה"

הרב ישעיהו הברהרב ישעיהו הבר
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הלילה (שישי) את צערו העמוק על פטירתו של מייסד ויו"ר עמותת "מתנת חיים", הרב ישעיהו הבר זצ"ל. "הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה", נכתב בהודעת אבל שפרסם. "בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים. הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו".

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ביכה את פטירתו של הרב הבר: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל, היהודי היקר והמסור מארגון 'מתנת חיים', שהציל את חייהם של מאות אנשים על ידי תרומת כליה והוכרע על ידי נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד".

"אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה", חתם דרעי את דבריו.

יו"ר דגל התורה, משה גפני, אמר: "ברוך דיין האמת. טרגדיה גדולה לעולם התורה והחסד. האיש – שהיה תלמיד חכם, הציל מאות אנשים, מסר את נפשו למענם, וקידש שם שמיים בפעולותיו הכבירות – הלך לעולמו, והותיר את משפחתו, את ידידיו הרבים ואת כולנו, אבלים וכואבים על האסון הקשה הזה. המקום ינחם את רעייתו תחיה ואת משפחתו הנכבדה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא יוסיפו לדאבה עוד".

מטעמו של שר הבריאות יעקב ליצמן (אגודת ישראל) נמסרה ההודעה הבאה: "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ"ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל. הרב ישעיהו הבר זצ"ל, שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו".

 

"טרגדיה נוראית לעם ישראל"

יו"ר סיעת ש"ס, חבר הכנסת יואב בן צור, אמר: "בצער רב ובכאב גדול קיבלתי את הבשורה על פטירתו של ידידי ורעי, כאח לי, איש החסד הרב ישעיהו הבר. האיש, שהציל חיים של 800 אנשים והקים מפעל חסד אדיר של תורמי ומושתלי כליה, הלך מאיתנו בנסיבות כל כך טרגיות. אני שולח תנחומים למשפחתו ולמשפחת 'מתנת חיים' כולה".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הגיב: "'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא'. הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה. איש שכל כולו חסד, שהקדיש את חייו להצלת אחרים. איזו טרגדיה נוראית לעם ישראל. אבידה עצומה. יהי זכרו הקדוש ברוך, מי ייתן ויהיה מליץ יושר על עמו".

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) כתב בטוויטר: "‏הרב אברהם ישעיהו הבר, פורץ דרך בתחום עידוד התרומות להשתלת כליה, הותיר אחריו, בפטירתו הערב, חלל עצום. הקדיש את חייו למען הזולת. דאג ללא לאות לתורמים ולמושתלי הכליה. תנחומיי לבני משפחתו ולמשפחת ארגון מתנת חיים. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת חילי טרופר (כחול לבן) אמר: "מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה. הרב ישעיהו הבר שנפטר הציל במפעל חייו את חייהם של מאות ישראלים. במסירות אין קץ, בצניעות יוצאת דופן ובאהבת אדם שקשה למצוא, הוא הקדיש את חייו כדי להציל את חייהם של בני אדם. רבים חייבים לו את חייהם, והחברה הישראלית חייבת לו את היותה מעט טובה ואנושית יותר בזכות מפעל חייו. תנחומים כנים למשפחתו. בתקווה שנדע להמשיך בדרכו מלאת החסד".

חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) ספד למנוח: "הרב ישעיהו הבר, המלאך שהציל את חייהם של כל כך הרבה בני אדם, נפטר הלילה מנגיף הקורונה. הוא היה יחיד בדורו. רגיש מאין כמוהו, ומחויב למשימה כפי שרק בודדים עושים. זכיתי להכירו, וגיליתי איש נדיר שכל כולו נתינה ותרומה לחברה, שאף פעם לא התגאה והחזיק טובה לעצמו. עם ישראל חסר הלילה אדם גדול, ואין מלים של תנחומים על פטירתו. יהי זכרו ברוך".

 

"הוא נגע בלבבות של כולנו"

מוקדם יותר, מסר בית החולים הדסה בירושלים – בו היה הרב הבר מאושפז – הודעה על פטירתו: "הרב הבר, אשר נדבק בנגיף הקורונה, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם ב- 12 באפריל, לאחר שחלה הידרדרות במצבו, והתקבל במצב קשה, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. עם הידרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי".

"צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל. הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו, ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה".

"לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים".

בבית החולים העלו על נס את פועלו של הרב הבר, כמי שהקים את עמותת "מתנת חיים": "פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו. מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו.

"הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל – הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד. הדסה כולה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הבר, ומחזקת אותה בשעה קשה זו".

תגיות:הרב ישעיהו הברנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה