חדשות בריאות

תוצאות בדיקות קורונה בתוך שעה וחצי? הפיתוח המהפכני של איכילוב

ד"ר חנוך גולדשמידט, מנהל אגף המעבדות באיכילוב, אמר כי מדובר ב"טכנולוגיה מתקדמת ואמינה ביותר" שביישום מותאם לווירוס הקורונה, מעניקה למוקדים אסטרטגיים בבתי החולים – כדוגמת חדרי מיון, יולדות וילדים – אפשרות לקבל תוצאה של בדיקת קורונה בתוך זמן קצר ביותר, לטובת תפעול נכון של מחלקות בית החולים למניעת חשיפה של צוותים ושאר המטופלים

 ד"ר גולדשמידט (צילום: גדי סגל) ד"ר גולדשמידט (צילום: גדי סגל)
אא

בבית החולים איכילוב בתל אביב הציגו היום (חמישי) "טכנולוגיה חדשנית" באגף המעבדות, המאפשרת, לטענת המפתחים, ביצוע ופענוח בדיקת קורונה בתוך שעה וחצי בלבד. לפי בית החולים, מדובר ביחידה שמבצעת לכל דגימה בנפרד ובאופן רציף תהליכי הפקה, עיבוד ופענוח.

ד"ר חנוך גולדשמידט, מנהל אגף המעבדות במרכז הרפואי, אמר כי מדובר ב"טכנולוגיה מתקדמת ואמינה ביותר" שביישום מותאם לווירוס הקורונה, מעניקה למוקדים אסטרטגיים בבתי החולים – כדוגמת חדרי מיון, יולדות וילדים – אפשרות לקבל תוצאה של בדיקת קורונה בתוך זמן קצר ביותר, לטובת תפעול נכון של מחלקות בית החולים למניעת חשיפה של צוותים ושאר המטופלים. לדברי ד"ר גולדשמידט, "אנו פועלים להרחיב את אפשרות בדיקה מהירה זו עבור מוקדי פעילות אסטרטגיים נוספים בבית החולים כחלק ממגוון הפתרונות שברשותנו".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר השבוע בדיון בוועדת הכנסת לענייני הקורונה כי "כרגע הקיבולת שלנו היא 11 אלף בדיקות ביום במעבדות". אולם, אם לשפוט מההצהרות הפומביות של בכירי משרדו בשבועות האחרונים, כבר כיום ניתן לבצע 15 אלף ואף 30 אלף בדיקות קורונה ביממה. גרוטו הוסיף: "עוד מעט נהיה ביכולת בדיקה של 20 אלף בדיקות. הבדיקות מתקיימות ב-32 מעבדות ברחבי הארץ. רק מעבדה שיכולה ומסוגלת פועלת 24 שעות ביממה".

גרוטו התייחס בנוסף לעיכוב בקבלת התשובות לזיהוי הנגיף, והעריך כי מעת ההידבקות בנגיף ועד לקבלת תשובה עוברים כ-7 ימים. "מרגע ההידבקות ועד שאדם מפתח מחלה יש 5 ימים שאנחנו לא יודעים שאדם חולה ואת זה לא נוכל לקצר. תוסיף לזה כ-48 שעות זמן ממוצע ותגיע להערכה של 7 ימים לקבלת תשובה".

במערכת הבריאות מאמינים כי תגבור משמעותי של מספר הבדיקות לזיהוי נשאות יאפשר בוודאות גבוהה לזרז את היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה שאליו נקלעה ישראל לפני כחודשיים, שכן זה יסייע להמשך המגמה החיובית המלמדת על התייצבות במספר המאובחנים החדשים, לצד הגידול במספר הבדיקות.

אולם, אתמול, אחרי שעמד ביעד של עשרת אלפים בדיקות קורונה ביום, הודיעו במשרד הבריאות כי ביום שלישי בוצעו 9,269 בדיקות לזיהוי הנגיף – ירידה של כ-2,000 בדיקות מאלה שנערכו יומיים קודם לכן. לפי נתוני המשרד, בימים שני ושלישי נערכו למעלה מ-10,000 בדיקות קורונה ביום, ובכך עמד המשרד לראשונה ביעד שהציבה הממשלה, שאף טענה קודם לכן כי תבצע מדי יום 30 אלף בדיקות.

תגיות:בית החולים איכילובבדיקות קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה