חדשות בריאות

בצל הקורונה: שמות חללי צה"ל וכוחות הביטחון יוקראו ביום הזיכרון

בעקבות החלטת הממשלה לסגור את בתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון, הנחה שר הביטחון נפתלי בנט להיערך להקראת שמות החללים על ידי חיילי צה"ל

בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה היום (חמישי) את משרד הביטחון וצה"ל להיערך ליוזמה ייחודית ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שיצוין ביום שלישי הבא.

על רקע משבר הקורונה, ולאחר שהממשלה החליטה שלא לאפשר הגעה לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון, הנחה בנט כי חיילי צה"ל יקריאו לאורך יום הזיכרון את שמות כל חללי צה"ל וכוחות הביטחון שנפלו מאז קום המדינה. החיילים ישובצו במשמרות בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל.

מדובר ביוזמה משותפת של שר הביטחון ואגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרדו, שמטרתה להוקיר את החללים, שכן השנה – לראשונה מאז קום המדינה – לא יוכלו המשפחות לפקוד את קברי יקיריהן בשל החשש להתפשטות נגיף הקורונה.

שרי הממשלה אישרו אתמול בישיבה טלפונית תיקון לתקנות שעת חירום, המגביל את היציאה למרחב הציבורי במהלך יום הזיכרון, יום העצמאות וחודש הרמדאן. במסגרת ההחלטה, תתאפשר יציאה מהבית לצורך ביקורי התייחדות והנצחה בקברי חללי צה"ל, נפגעי פעולות איבה ואתרי הנצחה עד יום שני הקרוב, ערב יום הזיכרון, בשעה 16:00. החל משעה זו לא תתאפשר יציאה מהבית לשם ביקור בבתי עלמין ואתרי הנצחה.

למחרת, ערב יום העצמאות, החל מהשעה 17:00, ועד ליום רביעי בשעה 20:00, יוטל סגר כללי, בדומה למתכונת שנקבעה בחג הפסח. ניתן יהיה לצאת מהבית אך ורק כדי להצטייד בתרופות ובמוצרים חיוניים ולקבל שירותים חיוניים. היציאה לצורך כך תוגבל לתחום יישוב המגורים בלבד, אלא אם בתחום זה לא קיימים שירותים אלו, אז ניתן יהיה לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב המגורים. פעילות התחבורה הציבורית תופסק בתקופה זו.

בהודעה שפרסם משרד הבריאות, הודגש כי על האזרחים לחגוג את יום העצמאות בבתיהם: "לא תתאפשר רכישה של מזון במהלך ערב יום העצמאות ויום העצמאות עצמו. תתאפשר יציאה מהבית להתאווררות ופעילות גופנית בקרבת הבית (בהתאם לתקנות), בהתאם למתכונת שחלה בליל הסדר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר אמש מסר אישי למשפחות השכולות, בעקבות החלטת הממשלה לסגור את בתי העלמין ביום הזיכרון: "אחיי ואחיותי בני משפחת השכול, אני מדבר איתכם כאח שכול. כל שנה אני ומשפחתי עולים לקברו של אחי יוני ז"ל. אנחנו מתייחדים עם הזיכרון, עם החיוך שלו, ועם הכאב הבלתי נתפס באותו רגע נורא שהודיעו לנו על נפילתו ושינו את החיים שלנו. כפי שההודעות על יקיריכם שינו את חייכם בצורה שאי אפשר להסביר".

"כנראה שהעם והמדינה שלנו מאוד מיוחדים", המשיך נתניהו. "כי כל שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל עולים מיליון וחצי בני אדם להר הרצל ולעוד 52 בתי עלמין צבאיים בישראל. זה מספר עצום, אין דבר כזה בשום מקום בעולם. זו תעודת כבוד לכל אזרחי ישראל, שמזדהים עם הכאב שלנו ומבינים את ההקרבה העצומה של יקירינו שבלעדיהם לא היינו כאן".

"זה מה שאנחנו עושים כל שנה. השנה נצטרך לעשות את זה אחרת", הצהיר ראש הממשלה. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותה צפיפות באתרי הקבורה, שפשוט תסכן את כל מי שנמצא שם".

תגיות:יום הזיכרוןנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה