חדשות בארץ

הרשות השופטת חוזרת לפעילות: משפט נתניהו יתקיים כמתוכנן ב-24 במאי

לאחר שבחודש שעבר החליט שר המשפטים אמיר אוחנה לצמצם דרמטית את פעילותה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, הרשות השופטת הודיעה הערב על הרחבת הפעילות מ-3 במאי

נתניהו, בחודש שעבר (צילום: אלכס קולומויסקי, לע"מ)נתניהו, בחודש שעבר (צילום: אלכס קולומויסקי, לע"מ)
אא

הנהלת בתי המשפט הודיעה הערב (רביעי) על הרחבת פעילות הרשות השופטת החל מהשבוע הבא, ב-3 במאי. זאת, לאחר שבחודש שעבר החליט שר המשפטים אמיר אוחנה לצמצם דרמטית את פעילותה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. משכך, משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, יתקיים כמתוכנן ב-24 במאי, אז יוקרא כתב האישום שלו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

החלטת אוחנה להקפיא את פעילות בתי המשפט ספגה ביקורת חריפה לאחר ששעה קודם שחתם על התקנות יצאה הודעת הבהרה לנשיאי בתי המשפט השונים, לפיה "הרשות השופטת נבדלת ממשרדי ממשלה אחרים, עליה להמשיך ולפעול גם בעת חירום על מנת ולהבטיח את זכיותיהם של המתדיינים בבתי המשפט". עם זאת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, ובהמשך נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, מסרו כי המהלך נעשה על דעתם ובהסכמתם. נזרי כתב כי "השימוש בסמכות זו של השר הופעלה בעבר במקרים שבהם עלה צורך להשבית פעילות בבתי משפט מסוימים ברחבי הארץ, למשל בתקופות מתוחות מבחינה ביטחונית".

אוחנה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)אוחנה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

בעקבות השבתת מערכת המשפט הודיעו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים כי משפטו של נתניהו, שהיה אמור להיפתח ב-17 במרץ, יידחה בחודשיים בעקבות הכרזת השר אוחנה, יומיים לפני תחילת המשפט.

בחודש שעבר הביא השר יריב לוין לביטול המהלך שיאפשר ביצוע הליכים פליליים בשיחות וידיאו גם לנאשמים שאינם מצויים במעצר או במאסר. לוין טען אז כי אין קשר בין ביטול היוזמה לעובדה שנתניהו הוא נאשם שאינו מצוי במעצר. בלשכתו של לוין אמרו כי הוא מתנגד עקרונית לווידיאו קונפרנס בהליכים פליליים, גם בהליכים וגם במעצרים. "זו עמדתו במשך שנים ארוכות מאז שהרעיון הזה עלה. מנגד השר מאוד בעד העברה של חלק גדול מההליכים האזרחיים לווידאו קונפרנס, דבר שיכול לחסוך זמן יקר לכולם". לוין אף צירף לטענה זו מסמכים שלפיהם עצר יוזמות דומות בעבר.

הנימוק של לוין נגד המהלך הוא כי "פגיעה בחירות חייבת להיעשות פנים אל פנים. הקורונה יוצרת מצב שמסוכן לקיים דיונים באופן פרונטלי. לכן מה שהכרחי ודחוף ובמינימום האפשרי צריך פתרון של וידאו בלית ברירה. השאר יכול לחכות".

תגיות:מערכת המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה