חדשות בארץ

מנכ"ל משרד החינוך: הלמידה מרחוק איננה אידיאלית, בחודש יולי לא תהיה חופשה

בדיון בוועדה המיוחדת של הכנסת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה, הודה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, כי הלמידה מרחוק אינה פתרון מיטבי, אולם הוסיף כי "במשבר צריך להתנהג כמו במשבר". הוא הבהיר, כי בחודש יולי לא תהיה חופשת קיץ

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 13:00)

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס הבוקר (רביעי) לטענות נגד הלמידה מרחוק במערכת החינוך. בדיון שנערך בוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה, אמר אבואב: "אנחנו לא במצב אידיאלי. איש לא טוען שהלמידה מרחוק היא פתרון מיטבי ללמידה, אך במשבר צריך להתנהג כמו במשבר, ואין להשוות למצב הנורמלי. ללא הלמידה מרחוק לא ניתן יהיה לייצר סדר יום לתלמידים".

אבואב הבהיר, כי בחודש יולי לא תהיה חופשת קיץ. לדבריו, בהתאם להסכם שהושג עמם, המורים יחזירו 9 ימי לימוד, וביתר ימי החודש יתקיים לגנים ולכיתות הנמוכות בית הספר של החופש הגדול: "מי שיעשה זאת יהיו המורים, שנאותו להצטרף למערך ויקיימו פעילויות מגוונות. כאשר ילד חוזר ממצב של חירום, הכי חשוב להפיג את הלחץ ולעבוד על רווחה חינוכית, ולא מיד להלעיט את התלמידים בחומר הלימודים", אמר.

אבואב (צילום: פלאש 90)אבואב (צילום: פלאש 90)

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, תקפה בישיבה את משרד האוצר, וקראה לו "להפסיק לסלף את האמת ולשסות את ההורים נגד המורים". לדבריה, "המורים נתנו 13 ימי עבודה ללא שכר. עובדי ההוראה היום לא מכייפים. הם עובדים ומכינים מערכי שיעור, תוך כדי טיפול בילדים שלהם. הם משוחחים עם ההורים עד לשעות הקטנות של הלילה, העבודה שלהם לא מסתיימת ב- 14:00".

"אפשר להפעיל את בית הספר של החופש הגדול בתשלום, כפי שמציע מנכ"ל משרד החינוך, אך בשום פנים ואופן לא נעבוד חינם", הצהירה בן דויד. היא הוסיפה, כי לאור "ההתלהמות של הימים האחרונים", כהגדרתה, נגד עובדי ההוראה היא קיבלה "עשרות הודעות של גננות ומורות, שהן לא רוצות יותר לעבוד במערכת. משרד האוצר מנסה לכסות את הגרעון על חשבון עובדי ההוראה, הוא מנצל את המשבר. בשאר מדינות העולם עובדי ההוראה מקבלים שכר מלא, ולא עובדים כמו עובדי ההוראה בישראל".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), קרא לממשלה לקבוע תאריך יעד לחזרה ללימודים: "ניתן וצריך להתחיל תהליך הדרגתי של חזרה ללימודים. בכמה ממדינות העולם נקבע כבר תאריך כזה". בהתייחסו לחילוקי הדעות בין משרד האוצר להסתדרות המורים, גיבה הורוביץ את המורים: "הם כבר נתנו ימים מרצון טוב, ובמקום להעריך אותם על כך האוצר מבקש מהם לתת ימי עבודה נוספים ללא שכר מלא, וזה דבר שאי אפשר לקבל".

בתוך כך, הנהגת ההורים הארצית פנתה הבוקר במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר החינוך הרב רפי פרץ ולשר האוצר משה כחלון. במכתב, עליו חתמו עשרות יושבי ראש של הנהגות יישוביות ברחבי הארץ, דרשה הנהגת ההורים לקיים בחודש יולי לימודים סדירים בבתי הספר ובגני הילדים, ולקיים את בית הספר של החגים בשבועיים הראשונים של חודש אוגוסט. היא מתחה ביקורת נוקבת על מיזם הלמידה מרחוק, וקראה להפעילו כפיילוט בלבד ובמתכונת מצומצמת.

תגיות:משרד החינוךהסתדרות המוריםשמואל אבואב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה