חדשות בריאות

שר החינוך: המורים ילמדו בחודש יולי; מזכ"לית הסתדרות המורים: לא נוסיף ימי לימוד

בעוד שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר כי המורים יצטרכו ללמד במהלך חודש יולי, הבהירה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי המורים לא יסכימו להוסיף ימי לימוד על חשבונם מעבר ל- 9 הימים עליהם הוסכם: "משרד האוצר עושה שימוש ציני ומכוער במשבר הקורונה כדי להשקיע כמה שפחות כסף. הוא עושה כל שביכולתו כדי לעלוב במורים"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ברקע חזרת הלמידה מרחוק במערכת החינוך, אמר אמש (ראשון) שר החינוך, הרב רפי פרץ, בריאיון לחדשות 12 כי "לא יהיה מנוס" מהארכת הלימודים בחודש יולי. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד – שהתראיינה אחריו – הבהירה כי המורים לא יסכימו להוסיף ימי לימוד על חשבונם בחופש הגדול מעבר ל- 9 הימים עליהם הוסכם.

שר החינוך אמר כי "הכל לוט בערפל, אבל אם המשק לאט לאט יחזור, לא יכול להיות שכולם יעבדו והמורים יצאו לחופש". לדבריו, "יש מתווה שהאוצר קבע, ויש מתווה שההסתדרות רוצה. אני רואה את משרד החינוך כמי שאחראי להביא מתווה מאוזן שיחבר בין הצדדים, וינסה למצוא את הקו המחבר שייתן אפשרות שהמורה ידע שהוא מקבל שכר – אבל ברור שלא את כל השכר".

בן דוד דחתה לאחר מכן את דבריו של הרב פרץ, ואמרה כי אינה מסכימה עם עמדתו. היא האשימה את משרד האוצר, כי הוא "עושה שימוש ציני ומכוער במשבר הקורונה כדי להשקיע כמה שפחות כסף. הוא עושה כל שביכולתו כדי לעלוב במורים".

"ציבור עובדי ההוראה הם ההון האנושי של מדינת ישראל", הוסיפה בן דוד. "משבר הקורונה יסתיים בעזרת השם, אבל עובדי ההוראה יצטרכו לחזור לבתי הספר. משרד האוצר זורע את זרעי האלימות, שתהיה אחר כך".

"אף אחד לא מבין מה נדרש מציבור עובדי ההוראה כדי ללמד מרחוק", המשיכה המזכ"לית. היא דחתה את הטענות נגד הלמידה מרחוק: "אף אחד לא מבין מה נדרש מהמורים במסגרת הלמידה מרחוק. אני רואה את היקפי העבודה שהם נותנים. אנחנו עובדים מלא. ציבור עובדי ההוראה סגור בביתו, עם ילדיו, יושב ומכין מערכים, עושה דברים יצירתיים שלא היו. מה רוצים ממנו? במדינות העולם אנשי החינוך לא משקיעים קמצוץ ממה שמשקיעים אצלנו. הם מקבלים שכר מלא, ואף אחד לא עולב בהם".

"הראשונים שהתגייסו ונכנסו מתחת לאלונקה היו אנשי החינוך. אנחנו נתנו 9 ימים על חשבון החופש של עובדי ההוראה. אני מודיעה בצורה חד-משמעית: לא נוסיף, ולו יום אחד, בחודשי הקיץ, על חשבון עובדי ההוראה", הצהירה בן דוד. עם זאת, היא הביעה הזדהות עם מצוקתם של ההורים, ותבעה ממשרד האוצר לממן את הפעלתם של בתי הספר של החופש הגדול במהלך הקיץ: "יש כסף במשרד האוצר. הוא חסך את חנוכה ואת פסח, מדובר בכמה מאות מיליונים. ההורים צודקים, הוא צריך להיכנס מתחת לאלונקה, ולהשקיע את הכסף".

הנהגת ההורים הארצית מתחה אתמול ביקורת נוקבת על מיזם הלמידה מרחוק, וטענה כי אינו מוכיח את עצמו. "הלמידה מרחוק במתכונתה הנוכחית היא בדיחה עצובה שלא נבחנה לעומק, נראית מצוין במצגות אבל לא פרקטית בשום דרך, ומעבירה בפועל את נטל ההוראה בבית על כתפי ההורים, שצריכים גם לעבוד מהבית", נאמר בהודעה שהוציאה. היא תבעה מהממשלה ומשר החינוך להפעיל את המיזם במתכונת מצומצמת של פיילוט, ודרשה לבטל את החופש הגדול בחודש יולי: "ככל שדרישתנו לא תתקבל, אנו דורשים לאפשר לחלופין, וכתנאי להמשך הלימוד מרחוק, לארגן מיידית מחשב לכל ילד. לא נסכים בשום מצב לסנקציות בגין אי רישום נוכחות של תלמידים".

תגיות:משרד החינוךהרב רפי פרץהסתדרות המוריםלמידה מרחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה