זוגיות ושלום בית

אשתי בחוסר שקט כשאנו בבית הורי

מדוע לא נעים לאשתי כאשר אני עוזר בבית הורי, ומה גורם לה להתפרץ על בני משפחתי?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני ואשתי התארחנו בחג אצל ההורים שלי, וכיוון שאני הוא הקטן בבית הורי, מטבע הדברים ביקשו ממני בני הבית במהלך הסעודה, להכניס ולהוציא דברים מהמטבח וכן להגיש את האוכל וכדו'. אומנם הרגשתי שאשתי הייתה באי שקט מהמעשה הזה, עד שהיא פרצה באמירה חריפה לבני הבית: "תעזבו כבר את בעלי, מה הוא המשרתת שלכם?!". הרגשתי מבוכה גדולה בעקבות אמירתה של אשתי, כי עשיתי את משימתי בשמחה, ובפרט שאני מרגיש חובה לעזור בבית הורי. כיצד אני מתמודד עם תופעה זו?

* * *

יש לדעת, שהצורך המקשר החזק של האישה אל בעלה הוא, להרגיש שהוא קשור אליה בכל מצב, ללא תנאי וללא סייג. היא זקוקה לחוש בבטחה כי היא ניצבת בראש מעייניו, ואין בעולם אדם או דבר יותר חשוב ממנה, כולל אביו ואמו ושאר בני משפחתו.

היא גם זקוקה לחוש רצויה ואהובה בכל מצב, והיא רוצה לשמוע זאת מפיו במפורש. ואכן בעל האומר לרעייתו שוב ושוב שהיא חשובה לו יותר מכול, תורם תרומה חשובה לתחושת הביטחון שלה בקשר הזוגי שביניהם.

בדרך כלל, כשהבעל עסוק עם בני משפחתו, וכל תשומת לבו נתונה אך ורק להם ולא מתייחס מספיק לאשתו, הרי זה מה שגורם לאשה להרגיש בודדה, ושלוקחים ממנה את בעלה שהיא זקוקה לו כ"כ עכשיו. משום כך היא עלולה להתפרץ על בני משפחתו בטענה: "הניחו לבעלי לנפשו!", כי היא מרגישה שזה מה שגורם לו כביכול לא להתייחס אליה כראוי, ולא להרגיש אותה כפי שהיא מצפה.

בדומה לכך אפשר להבחין, שפעמים האישה מתנגדת כשרואה את בעלה נהנה מנגינה, או מהאזנה למוסיקה, או מקריאת ספרים, או מהתעסקותו בפלאפון, כי אין הוא מתייחס ומתקשר אליה כראוי, ובכך היא חשה שאין הוא מחובר אליה, ואין היא ניצבת בראש מעייניו, וממילא אינה רצויה ואהובה לפניו. תחושות אלו גורמות לה לפתח "נוגדנים", ולהילחם באותם הדברים שהבעל אוהב להתעסק עמם.

על כן חשוב מאוד שהבעל, ובפרט כשהוא נמצא אצל הוריו, ייתן לאשה את התחושה שהיא חשובה לו, ושכל מחשבותיו נתונות אך ורק לה. זה יכול להתבטא כשבעלה משתף אותה בחוויות הנאמרות בבית הוריו, וכאילו כל מחשבותיו צריכות לעבור דרכה, והן כשהוא מגיש לה בראש ובראשונה את דברי המאכל המוגשים לשולחן לפניו, כדי לתת לה את ההרגשה שהיא חשובה לו, ושיש לו קורת רוח מכל מה שהיא נהנית וטועמת.

ואז, כשהיא תקבל בבית הוריו את מרב תשומת הלב והאוזן הקשבת מבעלה, ממילא לא תהיה לה כל התנגדות שבעלה ישרת את בני משפחתו. ולא עוד, אלא היא אף תעריך אותו על מעשה חסד זה, שמגיש ודואג לכולם.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה