חדשות בעולם

משבר באפריקה: 12 מיליון בני אדם עם 4 מכונות הנשמה

בעוד שמדינות שונות במערב נמצאות במרתון להשיג כמה שיותר מכונות הנשמה, התקשורת רוקחת כמרקחה לאחר שדו"ח של ארגון הבריאות העולמי חשף מצב אבסורדי בבתי החולים המקומיים בסודן, שנאלצים לעזור ל-12 מיליון אזרחים באמצעות 4 מכונות הנשמה בלבד

אא

בעוד שמדינות שונות במערב נמצאות במרתון להשיג כמה שיותר מכונות הנשמה, התקשורת רוקחת כמרקחה לאחר שדו"ח של ארגון הבריאות העולמי חשף מצב אבסורדי בבתי החולים המקומיים בסודן, שנאלצים לעזור ל-12 מיליון אזרחים באמצעות 4 מכונות הנשמה בלבד. 

מדינות מערביות שחוות בחודשים האחרונים את ממדי משבר הקורונה, מדווחות כי עשרות חולים שאובחנו עם הנגיף טופלו באמצעות מכונות הנשמה, אלא שבמקרה של מצב זהה באפריקה - כמעט בלתי אפשרי לחשוב על מצב שבו מכונת הנשמה אחת תצטרך לשרת 3 וחצי מיליון איש. 

כזה הוא המצב גם במדינות נוספות באפריקה, אם כי בסיירה לאון לדוגמה - המצב קצת יותר שפיר: 13 מכונות הנשמה עבור 7 מיליון אזרחים. 

עוד חושף הדו"ח כי במחלקות טיפול נמרץ של 41 מדינות באפריקה (מדובר במיליוני בני אדם. רק לשבר את האוזן, בסודן לבדה יש 12 מיליון, בסיירה לאון שבעה מיליון וברפובליקה המרכז אפריקאית יש 11 מיליון בני אדם) ישנן כ-5,000 מיטות סך הכל, לחולים שמתמודדים בין היתר עם נגיף האיידס, המלריה והאבולה. ושוב, רק כדי לשבר את האוזן - מדובר בחמש מיטות לערך לכל מיליון (!) תושבים. 

על פי הדיווח ב'ישראל היום', ד"ר מטשידיסו מואטי - נציג ארגון הבריאות העולמי באפריקה, טוען כי מדובר במצב קטסטרופלי שעשוי להמיט אסון כלכלי וחברתי בקנה מידה בלתי נתפש, ביבשת.

לדברי רופאים נוספים, בעוד שמדינות במערב נמצאות בעיצומו של מרתון הצטיידות בחומרי הגיינה, מכונות הנשמה, מסכות ועזרים רפואיים נוספים כדי לנצח את הקורונה - באפריקה מנצלים את התרומה הצנועה שהגיעה מקרן הצדקה של מיליארדר סיני בשם ג'ק מא - שתרם מכשירי הנשמה ומסכות, אך ניכר כי זה עדיין לא מספיק.

החשש הגדול של הרופאים המקומיים הוא שאוכלוסיות שלמות ימותו מהקורונה וממחלות נוספות, היות ולא אובחנו או לא טופלו בזמן. 

תגיות:משברסודןמכונות הנשמהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה