חדשות בריאות

ספורט עם מסכה? היזהרו, זה עלול להיות מסוכן

ההנחיות החדשות של הממשלה מתירות לצאת מהבית לצורך פעילות ספורטיבית, אך הן מחייבות עטיית מסכות. לדברי מומחי רפואה, פעולות ספורט עם מסכה עלולות להוביל לסכנת חיים

  • כ"ה ניסן התש"פ
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

בהנחיות האחרונות להתמודדות עם משבר הקורונה, שפורסמו היום (ראשון), החריגה הממשלה פעילויות ספורט בזוגות, והתירה יציאה מהבית לצורך ריצה ופעילויות כושר נוספות, עד למרחק של 500 מטרים. יחד עם זאת, ההנחיה לא מתירה לצאת מהבית ללא מסכות, ומשכך נוצר מצב שבו פעולות ספורטיביות מותרות רק למי שעוטה מסכה על פניו.

מומחי רפואה בארץ מזהירים מפני ההשלכות שישנן בפעולות מאומצות ללא פתח אוויר זורם. לדבריהם, פעילות במצב שכזה עלולה להוביל לירידה באספקת החמצן, לאיבוד שיווי המשקל, לתחושת סחרחורות, וכן לחבלות ולתאונות מסוכנות ביותר.

מסכות הפנים מאפשרות ברובן תחלופת אוויר בתוכן, אולם האוויר הנמצא בתוך המסכה הינו מה שנפלט מהריאות בתהליך פעולת הנשיפה. אוויר זה, כידוע, מכיל ריכוז גבוה של פחמן דו-חמצני.

באתר ynet הובאו דבריהם של מספר מומחים רפואיים בנושא.

לדברי ד"ר דני הס, מנהל המחלקה לקרדיולוגיית ספורט בבית החולים אסף הרופא, "פעילות גופנית מאומצת תחת מסכה תוביל לעלייה בשאיפת פחמן דו-חמצני, ואף לירידה בריכוז החמצן בדם. ירידה בכמות החמצן ועלייה בכמות הפחמן הדו-חמצני עלולות לגרום לחוסר יכולת לספק חמצן בכמויות הדרושות למוח ולסכנת איבוד הכרה".

ד"ר שירית כזום, מנהלת היחידה לקרדיולוגיית ספורט בבית החולים בילינסון, מוסיפה כי "אנשים שחשים סחרחורת, בחילות, כאבי ראש, תחושת ערפול או חולשה, צריכים להפסיק מיד את הפעילות". לדבריה, מי שנכללים בקבוצות סיכון צריכים להיזהר יותר: "אנשים עם רקע של מחלות נשימה, כמו אסתמה או מחלות ריאה כרוניות, חולי לב או אנשים הסובלים מאנמיה, צריכים לבצע פעילות עם מסכה בדרגת עצימות קלה עד בינונית, להיות קשובים לגוף, או להתאמן בבית ללא מסכה".

תגיות:ספורטנגיף הקורונהמסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה