חדשות בארץ

חדשות השבת: ישראל חוזרת לשגרה, חיזבאללה חיבל בגדר בגבול לבנון

צה"ל החל בתיקון גדר המערכת בגבול לבנון לאחר שפעילי חיזבאללה פגעו בו, משרד הבריאות מעדכן כי מספר החולים חצה את ה-13 אלף, ונתניהו יודיע הערב על שורת הקלות משמעותיות למשק. כל מה שחשוב לדעת

אא

חיזבאללה חיבל בגדר המערכת, בישראל מאשימים את ממשלת לבנון. פעילי ארגון חיזבאללה פגעו אמש (שבת) בשלוש נקודות לאורך גדר הגבול עם לבנון – כך הודיע דובר צה"ל. בהודעה נכתב כי לא זוהתה חדירה לישראל. "הפגיעה בגדר הינה אירוע חמור ביותר", נמסר מהצבא, "צה"ל רואה בממשלת לבנון כאחראית לנעשה משטחה". קודם לכן נמסר כי הצבא ירה פצצות תאורה עקב התרעות חדירה על גדר המערכת בגבול לבנון, וכי לוחמים סרקו את האזור על מנת לשלול חדירה עוינת.

במהלך הלילה והבוקר עבד צה"ל על תיקון הפרצות בגדר. לפי הצבא, במהלך העבודות עמדו בעבר השני של הגבול כוחות חמושים של צבא לבנון, אך לא פרצו עימותים. הדריכות בצה"ל צפויה להימשך ביממה הקרובה, והוא החל בתגבור איסוף המודיעין סביב האירוע.

הקורונה בישראל: מעל 13 אלף חולים, 164 מתים. משרד הבריאות הודיע הערב כי מניין החולים בישראל עלה ל-13,265 - עלייה של 2.18% ביממה האחרונה. בין החולים, 164 במצב קשה, מתוכם 113 מונשמים. מניין המתים טיפס ל-164. עד כה החלימו ושוחררו 3,456 בני אדם, שנכללים בספירת החולים. קצב ההכפלה של מספר הנדבקים המאומתים הוא כל 16 יום, בניגוד לקצב ההכפלה שנרשם לפני כשלושה שבועות, אז הוא טיפס כל שלושה ימים.

בין החולים החדשים, עוזרת רופא בת 33 שמאושפזת במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שנדבקה בנגיף הריאות. מבית החולים נמסר כי היא מחוברת למכונת לב-ריאה (אקמו) ומאושפזת ביחידה הייעודית לטיפול נמרץ בקורונה.

ישראל חוזרת לשגרה: נתניהו יודיע הערב על שורת הקלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למסור הערב (מוצ"ש) הצהרה לתקשורת בשעה 21:00, בה יודיע על אישור הצעדים החדשים במסגרת אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. הממשלה תאשר את המהלך בעקבות הסכמות שהתגבשו עם המטה לביטחון לאומי ומשרדי הממשלה. במהלך הלילה תצביע הממשלה על אישור התקנות החדשות.

בין הצעדים החדשים, חנויות הרחוב ייפתחו בהדרגה ולפי ענפים; יותרו שירותים משרדיים כמו ראיית חשבון ועריכת דין; פעילות ספורטיבית תתאפשר עד 500 מטרים; הכרזה על תקן ("תו סגול") לעסקים שיעמדו בקריטריונים לחידוש פעילות; ומשפחות יוכלו לשמור על ילדיהן יחד ולהעסיק מטפלת. בנוסף, אם לא תירשם עלייה בקצב ההדבקה בשבועיים הקרובים, תיבחן האפשרות לחדש את פעילותם של מרכזים מסחריים והתרת תפילה במרחב הציבורי עד 10 משתתפים.

ארדן: אפעל הערב לביטול מגבלת 500 מטרים. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע כי בישיבת הממשלה שתיערך הערב יביא את עמדתו לביטול איסור התרחקות של 500 מטרים מהבית, משום שהצעד בהכרח בא על חשבון המהלך לפתוח בתי עסק וחנויות רחוב למען שיפור הכלכלה. "דרשתי זאת בעבר, ולכן אני מברך ותומך בכוונה לאפשר לאזרחים לצאת לפעילות ספורטיבית, אך יובהר שמרגע שיוחלט לאפשר פתיחת מסחר וחנויות ברחוב - אין יותר משמעות להגביל ל-500 מטר את מרחק היציאה מהבית ואין גם שום אפשרות לאכוף הגבלה זו ולכן אפעל לביטולה הערב בישיבת הממשלה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מכון ויצמן תוקף את משרד הבריאות: מתחמק מאחריות ומחפש אשמים. מכון ויצמן התנער היום מהאשמות שהטיח בו משרד הבריאות אתמול, בעקבות עשרות בדיקות הקורונה השגויות שערך בבית אבות, שהוביל לאשפוז קשישים שאינם חולים בקורונה בבתי החולים ברזילי, קפלן ואסותא אתמול. במכון המדעי טענו כי המשרד הוא שטעה בפרשנות שהעניק לבדיקות שנערכו במכון, וקראו למשרד הבריאות  "להמשיך ולפעול יחד, בשותפות אמת ובהגינות, במאבק הלאומי בקורונה, לטובתם ולרווחתם של כל תושבי ישראל" וכי "התחמקות מאחריות וחיפוש אשמים, מקומם לא יכירם בתחומי המדע והרפואה".

במכון נימקו את ההכחשות: "המידע על 29 בדיקות מבית האבות זהבית שנטען כי נבדקו במעבדה זו – שגוי. הבדיקות האלה לא נערכו במכון ויצמן למדע", נמסר. עוד הוסיפו במכון: "חמש בדיקות, ולא 11 כפי שדווח בטעות, מבית האבות 'בית הדר' שנמצאו במעבדה זו חיוביות, ובבדיקה נוספת נמצאו שליליות, נבחנו ופורשו כחיוביות על ידי משרד הבריאות לפי הקריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כחיוביים. הטענה שלפיה מקור התוצאות הגבוליות שפורשו כחיוביות הוא בזיהום במעבדה, נבדקה לעומק על ידינו ועל ידי משרד הבריאות - ונמצאה לא נכונה בעליל. לפי דו"ח בדיקה של משרד הבריאות, מקור אי ההסכמה באותן חמש בדיקות '...נעוץ בפרשנות התוצאות ולא באיכותן'".

ממשרד הבריאות נמסר זמן קצר לאחר מכן: "משרד הבריאות עובד יחד עם מכון ויצמן בתיאום ושיתוף מלא למען הצלחה במשימה הלאומית המשותפת". ובינתיים, במשרד הודיע כי ביצעו אתמול 9,950 בדיקות קורונה, אחרי שהיעד שהציבה הממשלה עומד על 10 אלף בדיקות, שהשבוע עמד בו המשרד לראשונה.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה