חדשות בריאות

משרד הבריאות: מניין הנדבקים בקורונה עלה ל- 12,758

על פי נתוני משרד הבריאות, 181 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 137 מונשמים. 142 בני אדם נפטרו עד כה כתוצאה מסיבוכי הנגיף הקטלני. ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בדיונים עם שרים ואנשי מקצוע לגיבוש האסטרטגיה ליציאה ממשבר הקורונה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:50)

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי), כי מניין חולי הקורונה המאומתים בישראל עומד על 12,758 בני אדם – עלייה מתונה של 2% ב- 24 שעות. בבית החולים וולפסון בחולון נפטרה חולה מונשמת בת 86. מבית החולים נמסר, כי החולה סבלה ממחלות רקע רבות והגיעה במצב קשה מאחד מבתי האבות באזור.

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעה 20:00, מצבם של 181 חולים מוגדר קשה, מתוכם 137 מונשמים – עלייה של 3% לעומת מספרם אמש. 158 חולים נמצאים במצב בינוני, ומצבם של 9,464 מוגדר קל. 142 חולים נפטרו עד כה כתוצאה מסיבוכי הנגיף הקטלני. מספרם של המחלימים עלה ל- 2,818.

ועדת השרים המיוחדת להגדרה על "אזורים מוגבלים" הודיעה היום, כי הסגר על בני ברק יחודש במתכונת מצומצמת. ההחלטה, שהתקבלה בהתאם להצעת משרד הבריאות, קובעת הקלות במגבלות על תושבי העיר, כך שתתאפשר כניסה לעיר ויציאה ממנה באמצעות רכבים פרטיים. תחבורה ציבורית לא תורשה להיכנס לעיר או לצאת ממנה, למעט מוניות. הסגר לא יחול על אזור התעשייה הממוקם צפונית לדרך אם המושבות. הסגר נכנס לתוקף בשעה 18:00, ויימשך עד יום שני הקרוב. בהחלטת הוועדה צוין, כי עיריית בני ברק התחייבה לדאוג לפינוים של 700 חולים מהעיר למלונות המיועדים לבידוד חולי קורונה; לכל בניין בעיר ימונה איש קשר, שיסייע בתיאום עזרה וסיוע לחולים ולמבודדים המתגוררים בו.

בנוסף, החליטה הוועדה על המשך הסגר שהוטל על שכונות בירושלים עד ליום ראשון. הסגר, שהוטל בתחילת השבוע על 4 רבעים בעיר, הורחב לרובע נוסף, וכולל את השכונות הבאות: רמות, רמת שלמה, נווה יעקב, הר נוף, גבעת שאול, קריית משה, נחלאות, רחביה (בין הרחובות קרן קיימת לישראל לרמב"ן), מקור ברוך, רוממה רבתי, עזרת תורה, תל ארזה, גאולה, מאה שערים, בית ישראל, מוסררה, בית וגן, גבעת מרדכי, שמואל הנביא, סנהדריה מורחבת, מעלות דפנה ורמת אשכול.  

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים במהלך היום מספר ישיבות, במסגרת הדיונים לגיבוש אסטרטגיה ליציאה ממשבר הקורונה. בעוד במשרד האוצר תובעים להחליט על חזרה נרחבת של המשק לפעילות כבר ביום ראשון הקרוב, במשרד הבריאות טוענים כי יש לנקוט בגישה הדרגתית שתפחית את רמת הסיכון. במהלך אחת הישיבות התגלע עימות בין מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. על פי הדיווח בחדשות 13, באב"ד תקף את עמדת משרד הבריאות, ואמר כי תוכניתו אינה מהווה אסטרטגיית יציאה: "בואו נפזר את הדיון, וכשנגיע ל- 10 או 20 חולים ביום, כמו שמשרד הבריאות רוצים – נחזור לדבר". בר סימן טוב הגיב, כי "אי אפשר למדוד כל דבר דרך השקל".

על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, "נתניהו ציין בדיונים המקדימים כי על התוכנית להיות הדרגתית ואחראית. במסגרת הישיבה, מציגים הגורמים הרלוונטיים את האסטרטגיה שגובשה בתום שיח ממושך ועבודת מטה רחבה של כלל משרדי הממשלה וצוותי המומחים. כמו כן, המל"ל קיים שיח עם מדינות רבות בעולם בנושא, ולמד על האתגרים וההצעות השונות. בפני ראש הממשלה והשרים מוצגות כלל החלופות שהועלו במסגרת הדיונים". בחדשות 12 דווח, כי ייתכן ועוד הערב תתקבל החלטה על המתווה הסופי של האסטרטגיה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה