חדשות בעולם

פוקס ניוז: "הערכה בארה"ב כי נגיף הקורונה פותח במעבדה בסין"

ארה"ב משנה גישה: מקורות אמריקנים בוחנים את השמועות לפיהן נגיף הקורונה לא התפשט מהשוק בווהאן שבסין, אלא פותח במעבדה סינית רשמית

  • כ"ב ניסן התש"פ
התפשטות הקורונה בעולם (צילום: שאטרסטוק)התפשטות הקורונה בעולם (צילום: שאטרסטוק)
אא

רשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז" דיווחה הלילה (חמישי) כי קיימת הערכה בארצות הברית שמקורו של נגיף הקורונה הינו במעבדה רשמית הנמצאת בעיר ווהאן שבסין, העיר בה התפרץ הנגיף לראשונה. הדיווחים האלו, יש לציין, אינם עומדים בקנה אחד עם התדרוך שהוציא הפנטגון השבוע.

הנשיא טראמפ התייחס לעניין במהלך מסיבת עיתונאים שערך השבוע ואמר כי הבית הלבן בוחן ביסודיות את הדברים. לפי המקורות הנ"ל, הפצת הנגיף לראשונה התרחשה על ידי אחד העובדים במעבדה בווהאן, שהעביר את הנגיף לתוככי העיר. לדבריהם, הטענה לפיה השוק בווהאן הוא זה שאחראי להתפרצות הנגיף, אינה נכונה, שכן בשוק הזה לא נמכרו מעולם עטלפים.

טענה זו, לפי אותם גורמים, הינה ניסיון של סין הרשמית להסיט את הדיון מאותה מעבדה השוכנת בווהאן. להערכתם, מהלך הפיתוח של הנגיף במעבדה הינו חלק ממהלך של סין להתחרות בארה"ב בעוצמת היכולת של זיהוי נגיפים. לדבריהם, סין אף הסתירה נתונים הקשורים להתפרצות הנגיף תוך שהיא מקבלת גיבוי מלא לכך מארגון הבריאות העולמי.

גם בעיתון "וושינגטון פוסט" דווח, כי כבר בתחילת שנת 2018 הזהירו אנשי שגרירות אמריקניים כי במעבדת הווירוסים בווהאן ישנם תנאי בטיחות לקויים. לפי העיתון, הם אף העבירו מידע ספציפי על מחקרים בנוגע לנגיף קורונה מעטלפים, שלטענתם מבוצעים על ידי מדענים במקום.

הנשיא טראמפ הגיב לשמועות ואמר כי: "אנחנו שומעים יותר ויותר את הסיפור הזה. אנחנו עושים בחינה יסודית מאוד של העניין".

גם מזכיר המדינה מייק פומפאו התייחס לדברים ואמר: "אנחנו יודעים בוודאות שמקורו של הנגיף הוא בווהאן שבסין, ועוד ידוע לנו כי כמה קילומטרים מהשוק נמצא מכון ווהאן לווירולוגיה. אנחנו פועלים במרץ כדי ללמוד את הדברים".

תגיות:נגיף הקורונהסיןארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה