חדשות בריאות

ראש ישיבת "באר התורה": דין "רודף" למזלזלים בהוראות

ראש הישיבה "באר התורה", הרב גבריאל יוסף לוי, יוצא נגד המזלזלים בהוראות משרד הבריאות, ואף מכנה אותם "רודפים"

  • כ"ב ניסן התש"פ
בני ברק (צילום: פלאש 90)בני ברק (צילום: פלאש 90)
אא

בשיחה שמסר ראש ישיבת "באר התורה", הרב גבריאל יוסף לוי, הוא ביקש מתלמידיו להישמע להוראות משרד הבריאות בכל הנוגע למאבק בנגיף הקורונה, והדגיש את החובה להישמר ולשמור את כל הכללים דווקא בשל היותם חרדים.

בפתח דבריו אמר הרב, כי "כל מי שפועל פעולה שגורמת לחילונים ולאנשי השלטון להצר את צעדינו ולהקשות על החרדים, יש לו מידה מסוימת של רודף".

הרב אף שלל את הטענות הרווחות בציבור החרדי, כי גם בציבור הכללי לא נשמעים להוראות: "'מה רוצים מאיתנו?', שואלים אנשים, ואומרים 'תראו מה שקורה בפארקים'. זה טענה חזקה מאוד, אבל אין לטענה שום הצדקה. כל יחיד ויחיד, ואפילו ציבור שמזלזלים בהוראות, אין שום תירוץ שגם הם מזלזלים".

ראש הישיבה הוסיף כי אין "פטור" מנקיטה בצעדים, עליהם הורה משרד הבריאות: "אם אתה פועל פעולות שמזיקות לציבור, אין בזה שום פטור. זה לא ציונות ההוראות האלה. זה לא כמו לימודי ליבה, שם אין עניין להשתתף אתם. אנחנו צריכים להיות הסמל והדוגמא לשמירת הבריאות, ולהחמיר הרבה יותר".

הרב גם גיבה את הוראתו בהוראות כל גדולי הדור, ואמר כי "במצב של היום, כל מורי ההוראה אומרים שצריך לשמור על כללי הבריאות כמו שהם. כולם צריכים לשמור, ואף אחד לא פטור מלשמור את ההוראות".

כנגד הטוענים כי יש כאן רצון מצד השלטון 'לעקור את הדת', הביא הרב לוי את הדרישות הקפדניות הנהוגות בחו"ל, שם אין חשש שהם נועדו כנגד היהדות: "שמעתי שחכם אחד אומר 'שהשלטונות לא יגידו לנו מה לעשות'. כל הטענות האלה לא טענות. הרי אף אחד לא חושב שבחו"ל רוצים לעקור דת של מישהו, ויש את אותן הוראות. צריכים לשמור את ההוראות. מי שלא שומר את ההוראות גורם לשנאה, ושכתוצאה מזה מקשים עלינו.

"אפילו בחו"ל מאשימים את החרדים בדברים האלה. כל אגודות החסד של הציבור החרדי פועלות יותר מאחרים. מספיק שחרדי אחד עושה עוול, אסור לנו לתת שום סיבה שישנאו אותנו. אדם צריך להשתדל שלא לגרום לשני לשנוא אותו", סיים ראש הישיבה את דבריו.

תגיות:נגיף הקורונהישיבת באר התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה