חדשות יהדות

ראש הממשלה: סגר מערב החג השני עד חמישי בבוקר

מוחמרות ההגבלות לקראת שביעי של פסח והמימונה: "מערב החג ב-17:00 ועד לחמישי ב-05:00 בבוקר חובה להישאר בגבולות הערים והיישובים שלכם". בנוסף התייחס נתניהו להקמת ממשלת האחדות

  • י"ט ניסן התש"פ
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב את ההגבלות החדשות שיוטלו על אזרחי ישראל, שיחגגו מחר את ערב החג השני.

על פי ההנחיות החדשות, החל מהשעה 17:00 מחר (ערב החג) ועד יום חמישי בשעה 5:00 בבוקר, האזרחים יחוייבו להישאר בגבולות הערים והיישובים, ובירושלים – בגבולות השכונה. כמו כן, על פי ההגבלות החדשות, חגיגות השביעי של פסח וחגיגות המימונה המסורתיות יתקיימו בחוג המשפחתי המצומצם, כפי שהיה בליל הסדר, וייאסרו התקהלויות בפארקים. המאפיות ומחלקות החמץ בסופרמרקטים יפתחו אך ורק ביום חמישי ב-5:00 בבוקר.

את דבריו החל ראש הממשלה בניחומים למשפחת הרב בקשי דורון זצ"ל, שנפטר אמש ממחלת הקורונה, והוסיף: "במאבק העולמי והלאומי במלחמה בקורונה אין הפוגה. מתנהל כאן קרב איתנים בין סיכויי הצלחה לסכנת הכישלון".

נתניהו מסר בנאומו נתון מדאיג: "דרום קוריאה פרסמה בימים האחרונים כי 91 בני אדם שהחלימו מהמחלה אובחנו שוב כחולים. אנחנו בודקים את הנתון הזה. אם הוא נכון, המציאות מורכבת הרבה יותר ממה שנוהגים לחשוב".

עם זאת, נתניהו ציין את הנתונים המעודדים בימים האחרונים, על פיהם קצב ההידבקות במגמת שיפור מתמדת והינו נמוך יחסית בישראל ביחס לרוב מדינות העולם, כך גם שיעורי התמותה, החולים הקשים והמונשמים. "לכל מי שנזקק לכך יש מכונת הנשמה. אולם אם ניסוג לפני הזמן מצעדים חיוניים שעדיין נדרשים -  אנחנו עלולים לשלם מחיר כבד מאוד בחיי אדם", אמר נתניהו.

נתניהו גם התייחס למחדל בתי האבות, הנפגעים העיקריים מהמחלה. עד כה, 40 מקורבנות הקורונה היו דיירי בתי אבות, נתון יחסית נמוך לצרפת, בה נפטרו כ-5,000 בני אדם בבתי אבות, אך כואב לא פחות. נתניהו ציין כי מינה את פרופ' רוני גמזו כאחראי לטיפול בבתי האבות ואמר "הוא יציג בפניי ובפני צוות השרים עד סוף השבוע תוכנית מפורטת לטיפול מקיף בבתי האבות: נהלים, הוצאה לבידוד, הצטיידות, כוח אדם ועוד.

מוקד הדבקה עיקרי נוסף הוא שדה התעופה בן גוריון, בו החוזרים לארץ נוסעים במוניות לבתיהם, רבים מהם מגיעים מארצות נגועות בקורונה, כמו ארצות הברית. נתניהו אמר כי אישר בממשלה נוהל ברור וחד משמעי שכל מי שמגיע ארצה בטיסה יועבר מיד לבידוד במלונית.

ומה לגבי אסטרטגיית היציאה אותה הבטיח? נתניהו אומר כי הדבר ייעשה בצורה הדרגתית ומבוקרת, וכי הממשלה תגבש החלטה סופית לקראת סוף השבוע לגבי מערכות החינוך והמשק כולו.

בסוף דבריו, נתניהו התייחס למשבר הפוליטי ואמר כי "אנחנו משקיעים מאמצים גדולים, כולל הערב, להקים ממשלת אחדות - אם אפשר, עוד הערב. נקווה שנצליח בכך. וגם אם הדבר לא יקרה עד חצות, נעשה הכול לקדם את זה ולסיים את זה. נוסיף לעשות כל מאמץ להשיג את האחדות שהמדינה כל כך זקוקה לה בימים אלה".

 
תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה