חדשות בארץ

המו"מ התפוצץ, גנץ ימסור הערב הצהרה; הליכוד וכחול לבן: "דנים כעת"

דקות ספורות לאחר הודעת גנץ על מסיבת עיתונאים בשעה 20:30, יצאה הודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן, לפיה "צוותי המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית דנים ברגעים אלו". לפי גורמים בכחול לבן, "הפערים הצטמצמו אבל עדיין יש מחלוקות בנושא הריבונות והוועדה לבחירת שופטים"

גנץ ונתניהו (צילום: אלעד מלכה)גנץ ונתניהו (צילום: אלעד מלכה)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ ימסור הערב (שני) ב-20:30 הצהרה לתקשורת, זאת, בעקבות המבוי הסתום שאליו נקלע המשא ומתן שניהל היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במקביל, הליכוד וכחול לבן הודיעו יצאו הערב בהודעה משותפת, לפיה "צוותי המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית דנים ברגעים אלו".

עם זאת, גורמים בצוות המשא ומתן של כחול לבן טענו בתגובה לדיווחים כי לא הודיעו על פיצוץ השיחות וכי הצוותים עדיין מדברים. לדבריהם, "הפערים הצטמצמו אבל עדיין יש מחלוקות בנושא הריבונות והוועדה לבחירת שופטים".

גנץ וריבלין בבית הנשיא בירושלים, בחודש שעבר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)גנץ וריבלין בבית הנשיא בירושלים, בחודש שעבר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

הלילה בחצות יפוג המנדט להרכבת הממשלה שהעניק נשיא המדינה ראובן ריבלין לגנץ. משכך, במהלך ההצהרה צפוי גנץ לחשוף פרטים מהשיחות עם נתניהו, אותו יאשים בכישלון המגעים וגרירת המערכת לבחירות רביעיות.

אתמול הודיע הנשיא לגנץ כי לא תתאפשר לו הארכת תקופת המנדט להרכבת הממשלה שניתנה לו, וכי היא תפוג כעבור יממה – היום בחצות. לפי בית הנשיא, אם גנץ ונתניהו לא יחתמו על הסכם להקמת ממשלה עד מחר "ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם יינתנו 14 יום להרכיב ממשלה". בליכוד קראו לריבלין להעביר את המנדט לנתניהו, כפי שעשה בסבב הקודם בטרם העבירו לכנסת.

הנשיא צפוי להאריך את המנדט של גנץ או להעבירו לנתניהו רק בהתקיים שני תנאים: אם השניים יבקשו ביחד להאריך את התקופה לאחד מהם, או אם אחד מהם ישיג רוב מוצק של 61 ממליצים. לפי ריבלין, במידה ובזמן שנותר עד תום התקופה הראשונה שניתנה לגנץ להרכבת ממשלה, ישתנו הנסיבות ויבואו הצדדים אל הנשיא בבקשה להארכת התקופה על מנת לסייע בידם להגיע להסכם, ישקול זאת הנשיא שנית. עוד ציינו בבית הנשיא כי ההחלטה התקבלה לאחר שריבלין שוחח גם עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות.

גנץ ויעלון, בינואר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ויעלון, בינואר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הבוקר קרא מספר 2 ב"יש-עתיד-תלם", ח"כ משה יעלון, ליו"ר כחול לבן להפסיק את המגעים להקמת ממשלת אחדות עם נתניהו, זאת, לאחר שהמו"מ בין השניים התפוצץ והמנדט להרכבת הממשלה יועבר לכנסת. "לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט", כתב יעלון בטוויטר.

"בני, כבר ברור שכוונתך התמימה להתגייס לממשלת חירום פוגשת נוכלות צינית של נאשם שנמלט מספסל הנאשמים", הוסיף יעלון. "אם תסכים לדרישותיו לביצור שלטונו, ולהפיכתו לשליט מעל החוק, תמעל בשליחות שאיחדה בינינו. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט!"

תגיות:בני גנץבנימיין נתניהוהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה