הרב יאשיהו פינטו

בשקט-בשקט, עזרה למאות אלפי יהודים ברחבי העולם

פעילות חסד והצלה שקטה וחובקת עולם: הרב יאשיהו פינטו, ממקום מושבו במרקש שבמרוקו, מפעיל את מקורביו וקשריו חובקי העולם לסייע לחולים ויהודים במצוקה - שינוע והשגת תרופות, מכונות הנשמה והפעלת צווחתי רפואה, בשילוב סיוע כלכלי לאלפי משפחות

  • י"ח ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הכאוס העולמי סביב נגיף הקורונה לא פוסח על שום מדינה, כאשר בכל רחבי עולם מנסים השלטונות להתמודד עם תרחיש שאיש לא מיפה אותו מראש, ושמשפיע הן על מערכות הבריאות והן על מערכות הכלכלה בכל רחבי העולם. שדות תעופה נסגרו, עסקים ולימודים מושבתים וסגר של מאות מיליוני אזרחים הוטל בכל מדינות העולם.

ההשפעה על יהודים בכל רחבי העולם, נגעה הן לבריאותם של יהודים רבים שהגיעו למצב סכנה, במיוחד בקהילות בארה"ב אנגליה וצרפת, וכן למצבם הכלכלי של מאות אלפי יהודים, במיוחד בימים של לפני הפסח, כאשר העצירה הכללית של המשק פוגעת בכל בית.

בשיחה עם ר' יעקב ל., עסקן רפואי בכיר מניו יורק, מספר ר' יעקב על הקלטה מצמררת, שמי ששלח אותה היה אחד מהאחראים על החברא קדישא של "שומרי הדת" בבורו פארק, המרכז היהודי הגדול בניו יורק. את ההודעה שלו הוא ביקש להעביר לכל מי שאפשר. ההודעה אומרת הכל, אין צורך להוסיף מילים. ר' מנחם נשמע שם מבקש "כיוון שאנו מלאים בנפטרים, אין מספיק נהגים להוציא נפטרים לבית הקברות. אני צריך מתנדבים שיתייצבו היום בחסד של אמת או בתשלום. מי שיש לו מיני וואן ומוכן לקחת נפטר לבית הקברות, בבקשה, בבקשה שיודיע לי".

ראשי ארגוני ההצלה ספרו שהתברר להם כי המצב בבתי החולים נורא. אנשים נפטרו בגלל מחדל רפואי חסר תקדים. החלטנו לראשונה לא לפנות יותר חולים לחלק מבתי החולים, בהם התברר שרופאי בית החולים החליטו שלא לטפל בחולי קורונה כדי לא להידבק בנגיף, ובעצם גרמו למותם.

פניות רבות שהגיעו לרב יאשיהו פינטו, בעקבות קשריו עם מיטב מומחי הרפואה העולמים וגופי ממשל שונים, העלו שיהודים רבים שנמצאים במצב מסוכן, נזקקים לסיוע רפואי, נשימתי ותרופתי, בהם דמויות מוכרות וחשובות בעולם היהודי, הן הרבני והן העסקני, כאשר הרב פינטו מגייס את כל סביבתו הקרובה והמשפיעה, ומתייחס לכל פניה בצורה מהירה ומידית, כאשר במאמצי על מצליח לשנע מכונות הנשמה, רופאים בכירים ותרופות נחוצות, להשיג אותם בדרך לא דרך ולשנע אותם לזקוקים להם. חיי חולים רבים ניצלו בעזרת הטיפול המאסיבי והמהיר של הרב פינטו וסביבתו הקרובה.

העסקן הרפואי האמריקאי מספר כי בימים אלו, במצב בו מיטב ארגוני הביון מחפשים אחרי תרופות, אמצעי מיגון ומכונות הנשמה, הצליח הרב פינטו להפעיל את קשריו המסועפים ולסייע ליהודים רבים בארה"ב, באנגליה ובארץ, כאשר פניות ממשיכות לזרום כל העת, ובמקרים מסוימים נערכו תוך חילול שבת, כאשר הרב מורה באופן חד משמעי לעשות את כל הפעולות הנצרכות כדי להציל נפש.

יצוין כי במקביל, זרמו פניות מכל רחבי העולם לסיוע כלכלי לקראת חג הפסח, כאשר מערכת משומנת של אלפי פעילים גייסה, בניצוחו של הרב ומקורביו, סכומי ענק, שחולקו בלמעלה מארבעים מוקדים ברחבי העולם, כשאלפי משפחות נעזרות בהכנות לחג, וביכולת לרכוש מזון, בתקופה מתוחה וקשה זו.

מערכת החלוקה האדירה התמקדה בכמה מישורים, הן בסיוע בחבילות מזון למשפחות שלא יכלו לצאת מביתן לרכוש את האוכל, והן בחלוקת כסף ותלושי מזון לאלפי משפחות נוספות, חלוקה שנעשית מזה שנים רבות, אך השנה התעצמה פי כמה וכמה, בעקבות המצב.

תגיות:הרב יאשיהו פינטופסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה