חדשות בריאות

מיום ראשון: חובה לחבוש מסכה מחוץ לבית, לא צפויים קנסות

לפי הצו שפרסם המשרד, תהיה "כיסוי הפה והאף בבד, במסכה המיועדת לכך, או במסכה ביתית". עוד נטען כי "מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק". עם זאת, בהוראה לא ניתן כל אזכור לסנקציות נגד המפירים אותה, ומשכך למשטרה אין שום יכולת לאכוף אותה

חרדים בצפת חובשים מסכה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)חרדים בצפת חובשים מסכה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי החל מיום ראשון תחול חובה לחבוש מסכה מחוץ לבית המגורים. לפי הצו שפרסם המשרד, תהיה "כיסוי הפה והאף בבד, במסכה המיועדת לכך, או במסכה ביתית". עוד נטען כי "מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק" וכי היא "מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף".

עם זאת, בהוראה לא ניתן כל אזכור לסנקציות נגד המפירים אותה, בשונה משאר הצווים, ומשכך למשטרה אין שום יכולת לאכוף אותה, אולם שוטר יוכל לבקש מהאזרח לעטות מסכה.

בשבוע שעבר אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי "המשטרה תאכוף את חבישת המסכות במסגרת התקנות החדשות" וכי הן יעילות בכך "שאדם שכבר נדבק לא יעביר את ההדבקה הלאה". בריאיון לגלי צה"ל הוסיף: "אנחנו רואים שיש הבדל בין מדינות שנוהגים ללכת בהן עם מסכות, ובהן שיעור התחלואה נמוך יותר, לבין מדינות אחרות". גרוטו נשאל האם יינתנו קנסות לאזרחים והשיב כי "זה ייכנס כתקנה מחייבת ואז בעצם תהיה אכיפה של המשטרה על זה".

במסגרת הצו נקבע כי "לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא מסכה", למעט:

1. קטין מתחת לגיל 6.

2. אדם שבשל מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית אינו יכול לעשות זאת.

3. אדם שנמצא בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה ללא אדם נוסף, או עם אדם שגר עמו באותו המקום (בני אותו תא משפחתי או יחידים ששוהים יחד במקום מגורים אחד כמו שותפים).

4. משתתף בשידור באמצעי תקשורת שנדרש לדבר בשידור, ובלבד שהוא נמצא, ככל הניתן, במרחק של שני מטרים לפחות מאדם אחר.

5. שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד במקום עבודה, ובלבד שיישמר ביניהם מרחק של שני מטרים לפחות.

6. בנוסף, החוק לא חל על הכנסת, בתי המשפט, בתי הדין לעבודה ובתי דין דתיים.

בצהריים אישרה הממשלה את תקנות החירום החדשות לקראת חג הפסח, בהן נקבע כי החל מהיום בשעה 19:00 ועד יום שישי בשעה 6:00 ייאסר על אדם לצאת מהיישוב שבו הוא גר אלא לשם הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים. בנוסף, החל מיום רביעי בשעה 15:00 ועד ליום חמישי בשעה 7:00 תיאסר הצטיידות במזון והזמנת משלוחים, וניתן יהיה לצאת מהבית רק למרחק של מאה מטרים. התחבורה הציבורית תושבת לחלוטין מהיום ב-20:00 ועד ליום ראשון בשעה 8:00.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותמסכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה