חדשות בריאות

מעייני הישועה: אל תעבירו אלינו יותר חולי קורונה מונשמים

בבית החולים בבני ברק מאוכלסים כעת 12 חולים מונשמים, אחרי ששלושה אחרים לא הזדקקו למכונות הנשמה. בעקבות הודעת בית החולים על מחסור במונטורים הדרושים להפעלת מכונות ההנשמה, אמר מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב למשרד הבריאות ולמנהל מעייני הישועה פרופ' מוטי רביד כי ניתן להעביר את המונשמים אליהם.

פינוי חולה קורונה למעייני הישועה (צילום: דוברות מעייני הישועה)פינוי חולה קורונה למעייני הישועה (צילום: דוברות מעייני הישועה)
אא

בית החולים מעייני הישועה בבני ברק הודיע היום (שלישי) למשרד הבריאות כי לא יוכל לקלוט יותר חולי קורונה הנזקקים להנשמה, זאת, בשל מחסור במוניטורים הדרושים להפעלת מכונות ההנשמה. נכון להיום יש במרכז הרפואי 12 מכונות הנשמה, כולן בשימוש. משכך, פנו בבית החולים למשרד הבריאות בתחילת השבוע בבקשה לקבלת מוניטורים וציוד נוסף, אולם הציוד שהועבר אליהם, לטענתם, אינו עולה על הדרישות.

בבית החולים בבני ברק מאוכלסים כעת 12 חולים מונשמים, אחרי ששלושה אחרים לא הזדקקו למכונות הנשמה. בעקבות הודעת בית החולים, אמר מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, פרופ' רוני גמזו, למשרד הבריאות ולמנהל מעייני הישועה פרופ' מוטי רביד כי ניתן להעביר את המונשמים אליהם. "איכילוב ערוך ומוכן לקבלתם באופן מיידי למען בריאות אחינו, תושבי בני ברק", אמר גמזו.

בישראל יש 1,437 מכונות הנשמה תקינות ופנויות לשימוש, וסך כול המכונות הזמינות עומד על 2,100. נתונים אלה הוצגו בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת שהתכנסה לראשונה לפני כשבועיים, ולאחריו הודיע משרד הבריאות כי המספר לא מעודכן ובפועל הוא עומד על כ-2,800 מכונות הנשמה, לא כולל אלו שבידי צה"ל. היום עדכנו במשרד כי בישראל יש 3,063 מכונות הנשמה.

במשרד הביטחון נמשכים המאמצים הלאומיים לרכש וייצור ציוד רפואי עבור מערכת הבריאות, בדגש על מכונות הנשמה. על-פי מדיניות המשרד לתעדף יכולות ייצור מקומית, גייסו מינהל הרכש והמרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בהובלת המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה תשתית טכנולוגית (מפא"ת) וחברות פלייט מדיקל, באיה טכנולוגיות ורפאל, לטובת הרחבת פס ייצור קיים של מנשמים מתוצרת ישראל. במאמץ משותף כבר יוצרו 63 מכונות הנשמה מתוצרת ישראל, שסופקו במהלך בשבוע האחרון למשרד הבריאות, ובשבועות הקרובים ייוצרו מאות מכונות נוספות.

עשרות מכונות ההנשמה פותחו על ידי החברות הישראליות פלייט מדיקל ובאיה טכנולוגיות. על פי ההודעה, בשבועות הקרובים ייוצרו מאות מכונות נוספות. אמיר קליינשטרן, מנכ"ל פלייט מדיקל, אמר כי "החברה ערוכה לפעילות מוגברת על מנת לספק למערכת הבריאות בישראל את מכונות ההנשמה הנדרשות לעמידה בצרכי חולי הקורונה המונשמים". יורם חלילי ואבי ביגון, מנכ"לי באיה טכנולוגיות, הוסיפו: "אנו נרתמים למאמץ הלאומי תוך הרחבת מערך כוח האדם שלנו בעשרות עובדים נוספים, על מנת לעמוד באתגרים הגדולים שהוצבו בפנינו לאספקת כמות גדולה של מנשמים בזמן הקצר. אנו פועלים יחד עם זרועות הביטחון כדי להבטיח הצלחה מלאה של הפרויקט".

תגיות:בית החולים מעייני הישועהנגיף הקורונהמשרד הבריאותמכונות הנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה