חדשות בריאות

משרד הביטחון ירכוש 60 מיליון מסכות כירורגיות ממפעל בברקן

מינהל הרכש במשרד הביטחון חתם עם מפעל אימפראטק שבאזור התעשייה ברקן על חוזה לאספקת כ-60 מיליון מסכות כירורגיות. החברה, המייצרת מסכות אב"כ עבור משרד הביטחון, תקים קו ייצור גם למסכות להגנה מפני קורונה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היחידה לרכש לוגיסטי רב-זרועי במינהל הרכש (מנה"ר) שבמשרד הביטחון חתמה, על פי דרישת משרד הבריאות, על הזמנה לרכש של כ-60 מיליון מסכות כירורגיות ממפעל אימפראטק, הממוקם באזור התעשייה ברקן.

אימפראטק היא אחת מיצרניות מסכות האב"כ של מערכת הביטחון. כעת, כחלק מהמדיניות שמוביל שר הביטחון נפתלי בנט לביסוס יכולות ייצור בישראל, היא תקים קו ייצור גם למסכות להגנה מפני נגיף הקורונה.

על פי ההסכם שנחתם עם מנה"ר במשרד הביטחון, המפעל ייצר כ-10 מיליון מסכות בחודש, החל מחודש יוני ועד לסוף השנה. עוד סוכם על אופציה להגדלת מהירות הייצור והיקפו באופן משמעותי, ככל שיידרש.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי משרד הביטחון חתם עם מפעל שיאון בשדרות על רכש של כ- 35 מיליון מסכות כירורגיות ומאות אלפי סרבלים וחלוקים. על פי תנאי החוזה, החברה המקומית תספק למשרד הבריאות כ- 30 מיליון מסכות כירורגיות, המורכבות מ- 3 שכבות. 11 מיליון מסכות יסופקו עד סוף חודש אפריל. בנוסף, סוכם על רכישת 5.5 מיליון מסכות מסוג N95. פתיחת קו הייצור למסכות המתקדמות התאפשרה, לאחר שבסיוע משרד הביטחון הובאה לארץ מכונה מיוחדת, היחידה מסוגה בישראל. בנוסף, תייצר "שיאון" מאות אלפי סרבלים חסיני מים וחלוקים עבור הצוותים הרפואיים.

מנהלת מחלקת אב"כ ביחידת סגן ראש מנה"ר לרכש לוגיסטי רב-זרועי, לירן כהן, אמרה: "מדינת ישראל מבססת יכולת ייצור עצמאית של מסכות, שבתוך חודשים ספורים תצמצם כמעט לאפס את התלות בייבוא. זוהי יכולת אסטרטגית חשובה, שגם מזרימה תקציבי רכש לתעשיות ישראליות במקום לחברות זרות".

תגיות:מסכותמשרד הביטחוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה