חדשות בארץ

מפלגת העבודה – הסוף? גנץ ופרץ סיכמו לפעול לאיחוד הסיעות

בהודעה שהוציאו מפלגת העבודה וכחול לבן נמסר, כי בני גנץ ועמיר פרץ החליטו לקיים "דיאלוג" במטרה להוביל לאיחוד בין שתי הסיעות, ובהמשך לריצה משותפת בבחירות לכנסת. פרץ: "החלטתי להמשיך בשיתוף פעולה אסטרטגי עם גנץ"

עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, סיכמו הבוקר (שני) לנהל מגעים לקראת איחוד בין שתי הסיעות, ולהיערך בהמשך לריצה משותפת בבחירות עתידיות לכנסת.

בהודעה משותפת שהוציאו העבודה וכחול לבן נמסר, כי השניים החליטו לפתוח ב"דיאלוג" להסדרת שיתוף הפעולה בין שתי המפלגות: "בשלב הראשון, ייקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות. בהמשך, יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד". עוד הוחלט, כי חברי הכנסת אבי ניסנקורן ואיציק שמולי יפעלו במשותף לקידום נושאים אלה.

הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה בצהריים את בקשות ההתפלגות של סיעות העבודה ומרצ. ברקע הפיצול עומדת כוונתם של פרץ ושמולי להיכנס, יחד עם כחול לבן, לממשלה בראשות נתניהו. הם צפויים לעמוד בראשות משרדי הכלכלה והרווחה.

"כשאני רואה את הזוגות הצעירים שלא יוכלו לשלם משכנתא ושכר דירה – אני צריך להחליט מה אני רוצה לשרת באמת", אמר פרץ בדיון בוועדה המסדרת. "בעת הזאת, אני רוצה שהתפיסה הכלכלית המרחיבה ובנייה מחודשת של מדינת הרווחה תהפוך לבשורה עבור אזרחי ישראל".

"כבר בעת הקמת האיחוד הודעתי שאני רואה בבני גנץ כמועמדנו לראשות הממשלה, ועשיתי הכל כדי שתקום ממשלה בראשותו. הייתי הראשון להודיע על המאמץ להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת – לפני הבחירות ואחריהן. הייתי עד למאמצים של גנץ לעשות זאת. אך לצערי המהלך לא צלח", הוסיף פרץ. "אין ספק שנעשו טעויות בדרך, וייתכן שהיה אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר, אבל זו לא העת לבחון מה קרה במחנה המרכז-שמאל ומה קרה בכחול לבן. החלטתי להמשיך בשיתוף פעולה אסטרטגי עם בני גנץ".

פרץ הדגיש, כי אין בכוונתו להגיב על הביקורת המוטחת בו מכיוון מרצ: "החלטתי להבליג, כי אני מתכוון לעשות הכל כדי להקטין את האיבה וההסתה בחברה הישראלית. ישראל זקוקה כעת לריפוי חברתי. חרמות ופסילות עוד לא פתרו אף משבר ולא תיקנו אף שבר".

 

מיכאלי: מורשת מפלגת העבודה נמכרת לגנץ – בשביל ג'ובים   

בהמשך הדיון, תקפה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) את פרץ בחריפות על החלטתו להצטרף לממשלה: "בבחירות האחרונות הורדנו את הפתק מרצ מהקלפי בתחושה קשה, כי האמנו באיחוד הזה, שאנחנו נותנים לבוחרים שלנו את המחשבה שאנחנו מספקים מפלגת שמאל רחבה וגדולה יותר, אמינה ואידיאולוגית. לא תיארנו לעצמנו, שהפתק שלנו יזחל כסרח עודף לממשלה מושחתת בראשות ראש ממשלה אותו אנחנו רוצים להחליף". 

"בשביל ההבטחה המיוחדת הזאת לציבור הורדת את השפם. למה עשית את זה?", פנתה זנדברג ישירות ליו"ר העבודה. "אתם הולכים להיות חתומים על סיפוח והרס הדמוקרטיה הישראלית. תהיה סרח עודף שלא משפיע".

הנציגה השלישית בכנסת של מפלגת העבודה, מרב מיכאלי – שהודיעה כי לא תיכנס לממשלה – מתחה אף היא ביקורת נוקבת על פרץ: "המורשת של מפלגת העבודה, שהתחילה בבן גוריון והמשיכה בדרך רבין, נמכרת בשביל ג'ובים לבני גנץ, כדי שהוא יוכל להקים את ממשלת נתניהו המושחתת מכולן", כתבה בטוויטר. "המחנה שלנו ראוי להנהגה טובה וראויה, שעומדת במילתה ונלחמת למען מדינת ישראל. אני קוראת לכל חברות וחברי מפלגת העבודה להתגייס עכשיו לקרב. כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. אני קוראת לכל חברי המפלגה להישאר ולהילחם על המפלגה שלנו, להתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת – אין יותר מפלגת העבודה".

בתוך כך, גנץ נועד הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך מספר שעות, במטרה להגיע להבנות על הקמת ממשלת חירום לאומית. בעקבות הפרסום על אולטימטום שהציב גנץ לליכוד להגיע להסכם עוד היום, מסרו שתי המפלגות כי "המשא ומתן בעיצומו וברוח חיובית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית מהר ככל הניתן".

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה