חדשות בארץ

דיווח: גנץ איים לקדם חקיקה נגד נתניהו; זוהר: "כך לא מייצרים אחדות"

בתגובה לדיווח, לפיו בכחול לבן איימו על הליכוד בקידום חקיקה אישית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם לא ייחתם הסכם, אמר יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כי מדובר ב"סגנון מכוער". נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגשו הבוקר על מנת לקדם את המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית

גנץ ונתניהו (מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ ונתניהו (מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:48)

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הציב בפני הליכוד אולטימטום להגיע עוד היום לסיכומים על הקמת ממשלת אחדות, אחרת – יעשה שימוש בתפקידו כיו"ר הכנסת כדי לקדם חקיקה, שתמנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולכהן כתפקידו. כך דיווח בצהריים (שני) מיכאל שמש בכאן חדשות מפי מקורות הקשורים למשא ומתן.

בכחול לבן הכחישו כי הוצב אולטימטום, אולם יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, מיהר לתקוף: "האיום של גנץ על ראש הממשלה בקידום חקיקה אישית ורטרואקטיבית נגדו מזכירה לי קצת סרטי מאפיה", כתב בטוויטר. "אם ככה הוא חושב לנהל את הדמוקרטיה שלנו – מוטב שיחשוב שוב, ושיחזור בו מיד מהסגנון המכוער הזה. אני קורא לראש הממשלה לא להיכנע, ולעמוד על העקרונות הימניים שלנו. בני, ככה לא מייצרים אחדות, ככה מסיתים ומפלגים".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, התייחס אף הוא לדיווח: "ראיתי שבני גנץ נתן אולטימטום לראש הממשלה, שאם תוך שעה לא חותמים איתו, הוא מקדם את החקיקה שהונחה בעניין כהונת ראש ממשלת מעבר תחת כתב אישום", כתב בטוויטר. "אז תנוח דעתך, אדוני יו"ר הכנסת, לא יחתמו איתך בשעה הקרובה. החקיקה שלנו ממתינה על שולחן הכנסת. תתקדם".

בעקבות הפרסום על האולטימטום, הוציאו הליכוד וכחול לבן שתי הודעות משותפות. בראשונה נמסר, כי נתניהו וגנץ "נפגשו הבוקר במטרה להגיע להבנות על הקמת ממשלת חירום לאומית". ההודעה השנייה, שיצאה כעבור שעה קלה, הוסיפה: "בהמשך לפניות כתבים, נדגיש כי המשא ומתן בעיצומו וברוח חיובית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית מהר ככל הניתן".

בשעות הבוקר דווח על התקדמות במגעים בין שתי המפלגות הגדולות לקראת חתימה אפשרית על הסכם בשעות הקרובות. עם זאת, נותרו עדיין נקודות מחלוקת בסוגיות עקרוניות, הכוללות את הרכב הוועדה למינוי שופטים ואת דרישת הליכוד להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון. סוגיית מינויו של יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת גם היא לא נפתרה עדיין, כשבכחול לבן מתנגדים בתוקף לחזרתו לתפקיד.

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןמיקי זוהרבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה