חדשות בריאות

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "אין שום כוונה לפתוח את המשק אחרי פסח"

פרופ' גרוטו נשאל בוועדת הקורונה האם ישנה היתכנות כי המשק בישראל ישוב לפעילות מדורגת עם תום חג הפסח, והשיב כי במשרד הבריאות אין "שום כוונה ויכולת" לעשות זאת, וכי רק לאחר החג, כאשר יתברר שיעור התחלואה, יוחלט על הצעדים הבאים

עובדים פלסטינים בעזה, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90ֿ)עובדים פלסטינים בעזה, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90ֿ)
אא

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום (ראשון) לוועדת הקורונה של הכנסת כי במשרד לא מתכוונים להנחות על פתיחת המשק מיד לאחר חג הפסח. "אין לנו שום כוונה ויכולת לפתוח את המשק מיד אחרי פסח. כדאי לקחת את זה בחשבון", אמר גרוטו במהלך הדיון. "אנחנו צריכים לראות מה פסח עושה ואם הוא גרם לעלייה או לירידה, וזה ייקח כמה ימים".

גרוטו התייחס למחדל בדיקות הקורונה של משרדו, וטען כי אין קשר בין הגברת הבדיקות למגלים  סימפטומים של מחלת הקורונה, לבין הערכת גורמי המקצוע כי מהלך זה דווקא יועיל לשחרר את הבריאים לעבודה במשק. "יש פה מיתוס שאני רוצה לפצח אותו: גם אם נוכל לבצע 200 אלף בדיקות ביום או מיליון בדיקות ביום, לא יעזרו לשחרר את המשק. אם אבדוק מיליון ואמצא מאה אלף חיוביים ואת השאר אשחרר למשק, מחר חצי מהם יהיו חיוביים ויתחילו להדביק". לדבריו, את המאמצים יש למקד בהבאת בדיקות סרולוגיות לזיהוי הנוגדנים בדם, שיאפשרו את פתיחת המשק מחדש לאחר הפסח. "נצטרך להסתמך על בדיקות סרולוגיות וסימפטומים", אמר.

ישיבת מערכת הבריאות, בפברואר (צילום: פלאש 90)ישיבת מערכת הבריאות, בפברואר (צילום: פלאש 90)

המבצע להשגת הבדיקות הסרולוגיות, לדבריו, נעשה על ידי מערכת הביטחון, בדגש על המוסד ושירותי הביון. "פועלים לאתר כל בדיקה חדשה שיוצאת לשוק גם אם ברמה של עלי אקספרס. בדקנו יותר מ-20 בדיקות כאלה ואף אחת לא נמצאה לתת לנו את התשובות. לא ברמת האמינות ולא ברמת הביצוע. יש בדיקות טובות, אבל התוצאות שלהן לא מגיעות על המקום", אמר.

שר הפנים אריה דרעי, שמונה לאחראי על המשבר במגזר החרדי והערבי, חשף לחברי הוועדה כי שיעור ההדבקה בשכונות חרדיות בירושלים גבוה אף יותר מאשר בבני ברק. "רוב החולים בירושלים הם בשכונות החרדיות. בחלק מהשכונות שבהן יש ריכוזי חולים, האחוז הנדבק הוא גבוה אפילו ביחס לבני ברק", אמר.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, אמר בפתח הישיבה כי קצב התפשטות הנגיף נובעת מכמות התושב לנפש בבני ברק, שגדולה באופן יחסי לכל הישובים בארץ. הוא הוסיף כי התרשם מביקורו בים שישי בעיר, שהוטל עליה סגר, כי למרות התמקדות כלי התקשורת באוכלוסיות שידועות בסרבנותן, "לא זו התמונה המשתקפת". לדבריו, "בני ברק היא מקרה ייחודי בתוך מדינת ישראל. היחס בין גודל האיום שנפל עליה לבין היכולות שלה הוא בלתי סביר. בני ברק צריכה להיות פרויקט לאומי. לתושבי בני ברק עוצמת המשבר ברורה, והם מאוד רוצים שהוא יטופל ולעשות את חלקם כדי שיטופל, אלא שהמערכות הקיימות לא מספיקות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהאיתמר גרוטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה