חדשות בארץ

ריבלין מגנה את רינה מצליח: צועק צעקה גדולה נגד הקולות כלפי החרדים

נשיא המדינה התייחס לדבריה של העיתונאית שהכלילה את בני המגזר החרדי, שלא מציית להנחיות משרד הבריאות באשר להתפשטות נגיף הקורונה: "אסור להאשים ציבור זה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות ובוודאי שאין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים המתרחשים בכל חברה"

הנשיא ריבלין במעונו, בפברואר (צילום: פלאש 90)הנשיא ריבלין במעונו, בפברואר (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (ראשון) לדבריה של עיתונאית חדשות 12, רינה מצליח, שהאשימה את כל חלקי המגזר החרדי בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל. "ביום הזה אני רוצה לצעוק צעקה גדולה כנגד הקולות שאני שומע נגד הציבור החרדי – אנשים אחים אנחנו והערבות ההדדית היא נר לרגלנו", אמר ריבלין בשיחת וידאו בה התקיים טקס מכירת חמץ עם הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר. "אסור להאשים ציבור זה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות ובוודאי שאין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים המתרחשים בכל חברה", הוסיף נשיא המדינה.

עוד הוסיף הנשיא: "אסור גם להכליל ציבור שלם שרובו ככולו מקפיד על הוראות משרד הבריאות בימים מורכבים אלה של ערב פסח, וחג הפסח". הנשיא סיפר לרב עמאר כי בשנים האחרונות ננהגת מכירת החמץ גם בית הנשיא, והוסיף כי על אף משבר הקורונה, החליט שלא לוותר על המצווה. "אני רוצה להודות לכבוד הרב ולכלל המנהיגות התורנית שעושים מאמץ לוודא שכל ההכנות לחג הם על פי הנחיות משרד הבריאות", אמר ריבלין. "מי ייתן שנדע בקרוב ימים טובים יותר, של בריאות ושקט. חג פסח בריא, שמח וכשר", איחל הנשיא לרב.

רינה מצליח (צילום מסך: חדשות 12)רינה מצליח (צילום מסך: חדשות 12)

במהלך המשדר ביום שישי טענה מצליח, בין היתר, כי כל החרדים תוקפים את פקידי מס הכנסה ומפגינים נגד הגיוס. בהמשך, לאחר שחבריה לפאנל ניסו לעדן את דבריה החריפים, התעקשה העיתונאית כי התופעה אינה מאפיינת רק את המיעוט מתוך המגזר החרדי. "כשפקידי מס הכנסה נכנסים למאה שערים או לבני ברק כדי לבדוק עסקים, הם יוצאים משם רק בליווי משטרתי בגלל שהם מותקפים על ידי התושבים", הוסיפה מצליח והזכירה לנוכחים את "ההפגנות האיומות" שאירעו "לפני 20 ו-25 שנה כשהיה צורך לסגור את כביש בר אילן בירושלים".

"אני צריכה להזכיר לכם מה קורה כשאברך מקבל צו גיוס למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו מקבלים", אמרה. לדבריה, "החרדים צריכים ללמוד הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע. אנחנו רוצים לסייע להם ואני מקווה שהיום יסייעו לכל תושבי בני ברק גם לעבור את השבת גם לעבור את החג וגם לתת להם תחלואה, אבל מערכת היחסים הזאת חייבת להשתנות זה לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה".

תגיות:ראובן ריבליןחרדיםנגיף הקורונהרינה מצליח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה