חדשות בארץ

תלונה לרשות השנייה נגד רינה מצליח: "הסיתה נגד כל המגזר החרדי"

במהלך המשדר אתמול טענה עיתונאית חדשות 12 כי כל החרדים תוקפים את פקידי מס הכנסה ומפגינים נגד הגיוס. בהמשך, לאחר שחבריה לפאנל ניסו לעדן את דבריה החריפים, התעקשה העיתונאית כי התופעה אינה מאפיינת רק את המיעוט מתוך המגזר החרדי

  • י' ניסן התש"פ
רינה מצליח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רינה מצליח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

תלונה הוגשה הערב (מוצ"ש) לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו נגד עיתונאית חדשות 12, רינה מצליח, שמתחה אמש ביקורת חריפה על הציבור החרדי, שלא מציית, לדבריה, להנחיות משרד הבריאות במאמציו לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. לפי מכתב התלונה, במהלך השידור אתמול באולפן שישי, העיתונאית ביטאה "הסתה ושנאה" וכן "שיקרה נגד ציבור שלם" וקבעה כי "רוב הציבור החרדי אינו נשמע להוראות משרד הבריאות". לדברי המתלוננים, "בכך, הסיתה על ציבור שלם, הציבור החרדי שהינו ברובו שומר חוק".

במהלך המשדר אתמול טענה מצליח, בין היתר, כי כל החרדים תוקפים את פקידי מס הכנסה ומפגינים נגד הגיוס. בהמשך, לאחר שחבריה לפאנל ניסו לעדן את דבריה החריפים, התעקשה העיתונאית כי התופעה אינה מאפיינת רק את המיעוט מתוך המגזר החרדי. "כשפקידי מס הכנסה נכנסים למאה שערים או לבני ברק כדי לבדוק עסקים, הם יוצאים משם רק בליווי משטרתי בגלל שהם מותקפים על ידי התושבים", הוסיפה מצליח והזכירה לנוכחים את "ההפגנות האיומות" שאירעו "לפני 20 ו-25 שנה כשהיה צורך לסגור את כביש בר אילן בירושלים".

"אני צריכה להזכיר לכם מה קורה כשאברך מקבל צו גיוס למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו מקבלים", אמרה. לדבריה, "החרדים צריכים ללמוד הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע. אנחנו רוצים לסייע להם ואני מקווה שהיום יסייעו לכל תושבי בני ברק גם לעבור את השבת גם לעבור את החג וגם לתת להם תחלואה, אבל מערכת היחסים הזאת חייבת להשתנות זה לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה".

עמיתתה לפאנל, דנה וייס, ביקשה לקטוע את דבריה באומרה כי בלתי סביר להכליל את כל חלקי המגזר, אך מצליח המשיכה: "זה רוב החרדים. זה רוב החרדים שמונהגים על ידי רבנים ועסקנים".

בסיום המונולוג הדגישה העיתונאית כי דבריה לא נובעים מאנטי-חרדיות אלא בשל מה שהיא כינתה "דאגה למדינה". מנחה המשדר, דני קושמרו, הבהיר בתום דבריה כי האוכלוסייה החרדית מהווה 15% מהחברה הישראלית וכי אין יכולת להכליל את כל חלקיו.

"התבטאות זו מובילה לליבוי השנאה בציבור ועלולה לגרום לאלימות איש באחיו אינה יכולה לעבור בשתיקה", נכתב בתלונה שהוגשה לנציב התלונות ברשות השנייה. "הציבור דורש מהנציב לאלתר כי תפורסם התנצלות ואזהרה בנושא. זהו תפקידך והנך נדרש לפעול".

תגיות:חרדיםנגיף הקורונהרינה מצליחחדשות 12

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה