חדשות בריאות

מספר חולי הקורונה בבני ברק זינק ל- 900: "המצב מורכב, אך התושבים מתנהלים למופת"

שר הביטחון נפתלי בנט ביקר בבני ברק, והביע הערכה להתנהלותם של תושבי העיר: "אנחנו רואים היענות גדולה להישמע להנחיות, יחד ננצח את הקורונה". מספר חולי הקורונה בבני ברק זינק ביממה האחרונה ב- 24.5%

בנט בבני ברק, היום (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)בנט בבני ברק, היום (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)
אא

(עודכן: 13:02)

מספרם של חולי הקורונה המאומתים בבני ברק עלה הבוקר (חמישי) ל- 900 – זינוק של כ- 24.5% ביממה. על פי נתוני משרד הבריאות, העיר נמצאת במקום השני ברשימת תחלואת הקורונה בישראל. במקום הראשון נמצאת ירושלים, עם 916 חולים – עלייה של 13.5% במשך 24 שעות. את המקום השלישי תופסת תל אביב, בה עלה מספר החולים בכ- 8% והגיע ל- 324.

על רקע התפשטותו החמורה של הנגיף בבני ברק, הגיע הבוקר שר הביטחון נפתלי לסיור בעיר. הוא ביקר בחמ"ל המרכזי, שם ערך שיחת וידאו עם ראש העיר אברהם רובינשטיין, ופגש את אלוף (במיל') רוני נומה, המנהל את מטה המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בעיר. הוא שמע מהם על התמודדות התושבים והרשות המקומית עם התפשטות הנגיף.

בנט שוחח גם עם שר הפנים, אריה דרעי, אשר מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהולפרויקטור הראשי לריכוז הטיפול במשבר הקורונה בציבור החרדי ובמגזר הערבי, ומוביל את המערכה להגנה על בני ברק.

בהמשך ביקר בנט במספר חנויות מכולת ובסופר מרקטים, במטרה ללמוד על המצב בשטח.

בתום ביקורו, מסר השר: "תושבי בני ברק מתנהלים למופת. חיילי צה"ל יעניקו את כל התמיכה לתושבי בני ברק, אחינו הם. המצב בבני ברק מורכב, אך לשמחתי אנחנו רואים היענות גדולה של התושבים להישמע להנחיות".

"בני ברק שונה במאפייניה ממקומות רבים אחרים", הוסיף בנט. "משפחות מרובות ילדים בדירות קטנות, אוכלוסייה צעירה מהרגיל, היקף נמוך באופן יחסי של אוכלוסייה מבוגרת, ניתוק מהאינטרנט, וככל הנראה היקף גבוה יחסית של תחלואה בקורונה. כולנו יחד נירתם למאמץ שיותאם לצרכים. יחד – ננצח את הקורונה".

(צילום: טל עוז, משרד הביטחון)

ראש הממשלה הודיע אמש על הטלת הגבלות תנועה אל בני ברק וממנה. "הנחיתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לעיר", אמר בהצהרה לתקשורת. "אני רוצה להדגיש מיד ביחס לבני ברק ולכל מקום שנהדק את הגבלות התנועה אליו: נדאג לכל אחד למחסורו".

נתניהו ציין, כי בתוך בני ברק תתאפשר התנועה בהתאם להוראות בכל מקום בארץ, הכוללות היתר יציאה מהבתים לצורכי רכישת מזון ותרופות, ואפשרות לצאת להתאווררות עד למרחק של 100 מטרים. הוא ציין לטובה את המהפך החיובי שחל בציבור החרדי בהתייחסותו לנגיף: "הוא מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה. הוא נשמע להוראות ומתנהג באחריות, בגיבוי מלא של הרבנים. אבל לצערנו במקומות מסוימים המחלה כבר התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים. על כן, בהתייעצות משותפת, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר. במקביל אנחנו מפנים את החולים והמבודדים מהבתים למלונות ולמלוניות, שמתאימות לאופי החיים המיוחד של הציבור החרדי. אנחנו עושים זאת, כדי שלא ידביקו את בני המשפחה האחרים".

תגיות:נפתלי בנטבני ברקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה