חדשות בריאות

מועצת חכמי התורה בפסק הלכה נחרץ: "אין להתארח בליל הסדר, גם לא אצל ההורים"

פסק הלכה חד משמעי ממועצת חכמי התורה: "אין להתארח בליל הסדר, גם לא בן אצל אביו ולא איש אצל אחיו"

הרב שלום כהן, תמונת ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)הרב שלום כהן, תמונת ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי) התפרסם מכתבם של חברי מועצת חכמי התורה, ובו הם מורים כי אין להתארח כלל בליל הסדר, גם לא אצל ההורים או "אח אצל אחיו".

"עומדים אנו בימים אלו בשעה קשה לעולם כולו, ובפרט לעולם התורה שנעל את שעריו והיכלי התורה והתפילות נסגרו על מנעול ובריח, ובתי הכנסת ובתי המדרש שוממים וריקים מחמת הנגיף המציק המאיים על שלומם ובריאותם של יושבי העולם כולו", לשון חכמי המועצת.

"כחרדים לדבר ה' אמונים אנו על מצוות התורה ושמירת גדרי הבריאות, כנאמר: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", וכמה נפשות נלקחו בעוונותינו הרבים בזמן האחרון במגיפה הנוראה הזו, ושומה עלינו לחזק יותר את שמירת הכללים וההגבלות של אנשי הרפואה.

הרבנים קוראים להישמע להוראות משרד הבריאות: "ודעתנו כבר נאמרה ונתפרסמה ברבים, לפיה יש לציית להוראות, שלא לצאת מהבית כי אם לצורך גדול, ושלא לקיים תפילות ברבים, כיוון שזו סכנה גדולה שיכולים לחלות אחד מרעהו, ועל זה אמרו חז"ל: 'אחד המרבה ואחד הממעיט, ובלבד שיכוון ליבו לשמים'.

"עם התקרב ליל הסדר, בו אנו מצווים על 'והגדת לבנך', ואף על פי שהורגלנו מהעבר לקיים לילה גדול זה בחיק המשפחה המורחבת, אמנם עתה עם דבר הסכנה הכרוכה בכך, מורים אנו ומצווים את דעתנו דעת תורה, שלא לקיים סדרים המוניים וכל אחד יערוך ליל סדר בביתו עם משפחתו המצומצמת, ולא יתארחו איש אצל אחיו ובן אצל אחיו. כמובן הדבר, כי אם בעזר ה' תהיה ישועה הדבר ונוכל לחזור ולהתנהג כבימים ימימה. ובימים אלו של גאולה, נזעק ונבכה לקל חי שימהר ויחוש לגאלנו וירפא לכל חולי עמו ישראל. ובזכות שמירת הבריאות נזכה כולנו לחיים טובים ארוכים, ויקויים בנו הכתוב: 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך', וכימי צאתך מארץ מצרים ארנו נפלאות במהרה בימינו אמן.

על המכתב חתמו נשיא המועצת, הרב שלום כהן, ושאר חברי המועצת: הרב שמעון בעדני, הרב משה מאיה, הרב ראובן אלבז והרב דוד יוסף.

הרב יגאל כהן – אנחנו כרגע בייסורים, אבל זה סימן שהגאולה קרובה:

תגיות:ליל הסדרמועצת חכמי התורהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה