חדשות בעולם

למרות שיא מתים ביממה האחרונה, בספרד נרשמה לראשונה האטה בהתפשטות הנגיף

לפי הממשלה ברומא, הצטברו ראיות לכך שבימים האחרונים נרשמה האטה בהתפשטות הנגיף בספרד וכי המדינה נכנסת בשלב זה ל"תקופת התייצבות". בהודעתן, ביססו הרשויות את דבריהם מנתוני המקרים החדשים שאובחנו בין 15 ל-25 במרץ בהם קצב ההתפשטות נאמד ב-20% מדי יום, אולם, מאז דווחה ירידה ל-12%

ספרד, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)ספרד, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)
אא

למרות שמניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עולה מיום ליום ורק ביממה האחרונה נרשם שיא במדינה, הרשויות דיווחו היום (רביעי) לראשונה על האטה בשיעור החולים החדשים, שעומד כעת על 12%. עד כה מתו במדינה, הנחשבת למוקד ההתפרצות הגדול בעולם אחרי איטליה, יותר מ-9,000 – אחרי שביממה האחרונה מתו 864 בני אדם – ומניין החולים מהנגיף חצה את ה-102 אלף. לצד זאת, יותר מ-22 אלף בני אדם החלימו ממחלת הריאות שלה הוא גורם.

לפי הודעת הממשלה, הצטברו ראיות לכך שבימים האחרונים נרשמה האטה בהתפשטות הנגיף בספרד וכי המדינה נכנסת בשלב זה ל"תקופת התייצבות". בהודעתן, ביססו הרשויות את דבריהם מנתוני המקרים החדשים שאובחנו בין 15 ל-25 במרץ בהם קצב ההתפשטות נאמד ב-20% מדי יום, אולם, מאז דווחה ירידה ל-12%. מספר החולים עלה ב-24 השעות האחרונות מ-94,417 ל-102,136 – עלייה של 7,719.

מחסום משטרתי במדריד, בירת ספרד (צילום: שאטרסטוק)מחסום משטרתי במדריד, בירת ספרד (צילום: שאטרסטוק)

לדברי מריה חוסה סיירה, מהמרכז הלאומי למקרי חירום רפואיים בספרד, מספרים אלה מעידים על המשך שיטוח העקומה. "ככלל, ניתן לומר שהעלייה מאתמול במקרים חדשים, שעמדה על 8%, מראה שאנחנו בשלב של התייצבות המגפה", אמרה סיירה לכתבים היום. "אם בוחנים את נתוני האשפוז, אפשר לעמוד באופן מדויק על ממדי המגפה ועל יעילות הצעדים שנקטנו נגדה, כמו הנחיה לריחוק פיזי. יש ירידה בקצב הגדילה ואנחנו רואים שהצעדים האלה באמת עוזרים".

באיטליה, שדיווחה אתמול על ירידה בשיעור המקרים החדשים, הודיעו היום על הארכת הסגר בעשרה ימים נוספים – עד ל-13 באפריל. שר הבריאות, רוברטו ספרנצה, הדגיש בהצהרתו לתקשורת כי "אסור לנו לבלבל בין סימנים חיוביים ראשונים לבין הכרזה כי הכול חלף. הנתונים מראים שאנחנו בכיוון הנכון ושהצעדים הדרסטיים שנקטנו נושאים פירות". על אף האטה מסוימת בשיעור התפשטות הנגיף, כמעט כל יום דיווחה הממשלה ברומא על 800 מתים נוספים.

מניין המתים באיטליה חצה את ה-12 אלף ומספר החולים כעת הוא יותר מ-105 אלף, בהם כ-4,000 חולים במצב קשה או אנוש. מספר המחלימים במדינה עומד על יותר מ-15 אלף בני אדם. הממשלה באיטליה הייתה הראשונה מבין המדינות המערביות שהטילה סגר מלא על אזרחיה במאמץ לבלום את התפשטות הקורונה בשטחה, ב-9 במרץ.

תגיות:איטליהספרדנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה