חדשות בריאות

מכונת הנשמה אחת – שני מטופלים

במרכז הרפואי הלל יפה הוגים פתרון מקורי לחשש מפני מחסור במכונות הנשמה, ומפתחים אפשרות לשימוש במכונת הנשמה אחת עבור שני מטופלים, בהתאמות פשוטות של אבזרים

  • ז' ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חלק מן החששות שעולים לנוכח הגידול היומי במספר חולי הקורונה, הוא מצב שבו יהיו פחות מכשירי הנשמה מאשר חולים הזקוקים להם, ומערכת הבריאות עוסקת בחיפוש פתרונות לבעיה זו.

במחלקה להנדסה רפואית שבמרכז הרפואי הלל יפה, מצאו פתרון פשוט ויצירתי – התאמה של מכונות הנשמה כך שיוכלו לשמש שני מטופלים בו זמנית. ההתאמה הזו נעשית באמצעות יצירה של שני מפצלים למתן הנשמה, כאשר כל אחד מיועד למטופל אחר, ושניהם מחוברים למכונה אחת, שתנשים את המטופלים בקצב, בריכוז ובנפח שאותו יקבע הרופא המטפל. יש לציין שהתאמה זו מתאימה למטופלים שאינם נושמים באופן עצמוני, וחייבים להיות מחוברים למכונת הנשמה בתלות מלאה.

כבר בשבוע שעבר הועלתה האופציה הזו גם בבתי חולים בארה"ב, ולקראת סוף השבוע נערך ניסוי כלים ראשון במרכז הרפואי הלל יפה על ידי הטכנאים של מחלקת הנדסה רפואית, אסי חליבה ויגאל ווינר. מובן שזהו אינו פתרון אידיאלי, משום שעדיף כמובן שתהיה מכונת הנשמה אחת לכל מטופל, אך במצב של חוסר, זהו פתרון מעשי ויעיל הן למטופלים והן לצוותים המטפלים בהם.

הפתרון שהגו במחלקת ההנדסה הרפואית מפריד לחלוטין בין שני המטופלים המשתמשים במכונה, כך שאין מצב של העברת זיהומים בין מטופל אחד לשני.

מנהל המחלקה להנדסה רפואית של המרכז הרפואי הלל יפה, בצלאל מיירנץ, אמר כי "כולנו מקווים כי לא יהיה צורך בפתרון יצירתי זה, אבל עדיף להתכונן ולמצוא פתרונות חלופיים. בכל מקרה, אני גאה בצוות שלי ובחשיבה מלאת המעוף שלהם".

תגיות:חדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה