ונשמרתם

מכסים את הפלטה בנייר כסף? הפסיקו. ניסוי שנעשה לאחרונה הוכיח כי זה גורם לשריפה

עוטפים את הפלטה בנייר כסף? סכנה: ניסוי שנערך לאחרונה על ידי 'מכון צומת' גילה כי מדובר בתופעה מסוכנת ביותר, שלא רבים מודעים אליה

הניסוי שנערך והפלטה שעולה באש (צילום: מכון צומת)הניסוי שנערך והפלטה שעולה באש (צילום: מכון צומת)
אא

עוטפים את הפלטה בנייר כסף? סכנה: ניסוי שנערך לאחרונה על ידי 'מכון צומת' גילה כי מדובר בתופעה מסוכנת ביותר, שלא רבים מודעים אליה. 

את הניסוי ערך צוות חוקרים מהמעבדה הטכנולוגית של המכון, ובו השתתפו פרופ' משה לויטה מאוניברסיטת ת"א ופרופ' יוסף בודנהיימר שכיהן כנשיא במכון לב בעבר. 

במסגרת הניסוי לקחו החוקרים שתי פלטות שחוברו לחשמל. את הפלטה האחת ציפו בנייר כסף ועליה הניחו מגבת, ואילו על השנייה הניחו מגבת ללא נייר כסף. 

תוך שעתיים בלבד, צפו החוקרים במה שיכול היה להסתיים כאסון בנסיבות אחרות, וללא פיקוח: המגבת שהונחה על הפלטה שצופתה בנייר כסף נשרפה כולה. לעומת זאת, המגבת שהונחה על הפלטה שלא צופתה בנייר כסף - יצאה 'ללא פגע'. מכאן הסיקו החוקרים כי ציפוי הפלטה בנייר כסף - מגביר את החום שנפלט ממנה ביותר מ-300 מעלות צלזיוס, ולבסוף עלול לגרום לשריפה. 

חוקרי המכון מזהירים מפני הסכנה בייחוד כעת, לפני פסח הבא עלינו לטובה, ומבקשים מהציבור שלא לעטוף את הפלטות בנייר כסף ולהניח מעליהן מגבות - דבר שעשוי לגרום לשריפה. ראו הוזהרתם!

תגיות:פלטהנייר כסףסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה