חדשות בריאות

משרד הבריאות: חוששים מעלייה בתחלואת הקורונה סביב חג הפסח

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הביע חשש מעלייה במספר נדבקי הקורונה לקראת חג הפסח ובמהלכו, וקרא לציבור להקפיד על הכללים. הוא ציין, כי משרדו בוחן את האפשרות להמליץ לציבור להשתמש במסכות פנים מאולתרות, ביציאה לרחוב המותרת על פי ההנחיות

בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הביע היום (שלישי) חשש מעלייה במספר חולי הקורונה לקראת חג הפסח ובמהלכו: "ככל שלא נקפיד על הכללים, ואם אנשים יגבירו את האינטראקציה שלהם עם אנשים אחרים – נראה עלייה במספר הנדבקים", אמר בתדרוך בנושא ההתמודדות עם הנגיף. "אנחנו משלמים היום את המחיר של אירועי פורים, ואנחנו חוששים מאוד שחג הפסח יביא לאירועים יותר משמעותיים. לכן אנחנו קוראים לציבור להקפיד מאוד על הכללים".

בר סימן טוב הדגיש, כי "את חג הפסח יש לחגוג בבית, במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד. לא הולכים לבקר פיזית את סבא וסבתא ואת קרובי המשפחה, אלא מתקשרים אליהם בטלפון או בכל דרך אחרת. תשמרו עליהם, תשמרו על עצמכם. אנשים נדבקים בגלל שנוצרות אינטראקציות בין אנשים, תביאו את זה למינימום הנדרש".

"אנחנו רואים שהמספרים בארץ ממשיכים לעלות", המשיך המנכ"ל. "גם של כלל החולים. אבל התמונה שאנחנו מסתכלים עליה בצורה יותר משמעותית היא תמונת המצב של החולים הקשים, המונשמים והנפטרים. אתמול ראינו עלייה מאוד גדולה ביותר, שלשמחתנו התמתנה מעט היום, אבל עדיין לא יכולים לומר שיש כאן שינוי מגמה".

"קצב העלייה במספר החולים בעולם רק הולך ועולה. אנחנו כמעט במצב של 80 עד 100 אלף חולים חדשים בכל יום. הגל הזה גדול מאוד, ובסוף משפיע עלינו", הבהיר בר סימן טוב. "אנחנו גם מודאגים ממה שקורה במדינות השכנות לנו, ברשות הפלסטינית, במזרח ירושלים וברצועת עזה. מוקדם מאוד לדבר על אופטימיות בעת הזו".

בהתייחסו לסוגיית הבדיקות לאבחון קורונה, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי נמשך קצב הגידול היומי בהן: "עד עכשיו עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו, לעבור את רף ה- 5,000 ליום לשבוע זה, ואת רף ה- 10,000 לשבוע הבא. אחר כך 15,000 ו- 30,000 – בהתאם ליעדים שהציב ראש הממשלה".

בר סימן טוב ציין, כי משרדו בוחן את השימוש במסכות פנים: "ארגון הבריאות העולמי הכריז, כי המחלה עוברת רק באופן טיפתי, ברסיסי רוק, ולא דרך האוויר. זה גורם למספר מדינות, וגם לנו, לגבש המלצות לכך שהציבור ילך עם מסכות במרחב הפתוח – כמובן, רק מי שיכול לצאת מהבית, בהתאם למדיניות". הוא הוסיף, כי הסוגיה נבחנת בימים האחרונים, בדיונים עם מומחים: "נוציא היום או מחר הנחיות מסודרות. בכל מקרה, אנחנו לא אומרים לציבור ללכת עם מסכות המנתחים הכירורגיות. יהיה אפשר להסתפק בחתיכת בד על הפנים, לאלתר דברים שתהיה להם רמת אפקטיביות גבוהה".

בתשובה לשאלה, האם הלימודים במערכת החינוך יחודשו אחרי פסח, ענה בר סימן טוב: "זו כמובן החלטה שצריכה להתקבל על ידי הממשלה. בניתוח הנתונים כרגע, אנחנו מתקשים לראות את זה קורה. אבל מכיוון שהמציאות מאוד דינמית, ומשתנה על בסיס יומי – נחכה למועד הרלוונטי, אז נקיים הערכת מצב ונקבל החלטה". לדבריו, "אנחנו מתכננים שהצעדים שבהם אנחנו נוקטים יימשכו עד לאחר חג הפסח, שנגיע לקצב הדבקה כמה שיותר נמוך לאחר החג, ואז נוכל להתחיל להחזיר פעילות במשק באופן מבוקר ומדורג".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, התייחסה לתוכניות אפשריות ליציאה מהמשבר: "אנחנו עובדים עכשיו על מספר תרחישים עם צוותי מומחים. ההנחה שלנו היא, שלא נראה קו רציף לכיוון של יותר בידוד ואחר כך הקלה, אלא מחזורים שבהם יהיו הקלות מסוימות והחמרות מסוימות. תהיה אסטרטגיה נבנית לכיוון הזה, ובכל זאת המצב בכל פעם יצטרך להיות מוערך".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה