חדשות בריאות

הוועדה לענייני רווחה ועבודה קוראת לזרז מענקים לפסח ולקדם חוקים להקלה על סטודנטים

מנכ"ל הביטוח הלאומי: 15% מתובעי דמי האבטלה בתקופת הקורונה הם משפחות בהן שני בני הזוג איבדו עבודתם

  • ה' ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בדיווח המוסד לביטוח לאומי לוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה שהתקיים היום בכנסת, מסר המנכ"ל מאיר שפיגלר כי 15.28% מתובעי דמי האבטלה בתקופת הקורונה הם משפחות בהן שני בני הזוג איבדו עבודתם. מדובר ב-44,318 משפחות. שפיגלר הוסיף כי התוספות לקצבאות ולמענקים בחודשים מרץ ואפריל יעלו 7 מיליארד שקלים. משרד האוצר יעביר אלינו את הכספים הדרושים". עוד סיפר כי רק אתמול התקבלו במוקד הפניות של המוסד לביטוח לאומי 216 אלף פניות. "תגברנו כוח אדם לצורך מענה לפניות, אבל אנחנו לא יכולים לעמוד בעומס. נפעל לתגבור נוסף, ואני מציע לפנות דרך הפייסבוק והאתר". שפיגלר אמר כי הידבקות בנגיף קורונה כתוצאה מעבודה, תוכר כפגיעת עבודה. עם זאת הדגיש כי "כל מקרה לגופו". 

יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא סלימאן, דרשה להקפיא את כלל תשלומי האזרחים למוסד לביטוח הלאומי: "לא ייתכן שמצד אחד המדינה מושיטה סיוע ומצד שני ממשיכה לגבות כספים מאוכלוסיות שחרב עליהן עולמן בעקבות המשבר. יש להעלות את שיעור דמי האבטלה המשולמים; רשת הביטחון המסופקת לאזרחים אינה מספקת, בשל הפגיעה בפרנסה ועלייה בהוצאות הנובעות מהמשבר. נדרוש חקיקת בזק בכנסת על מנת לבצע שינויים בתקנות הביטוח הלאומי שיטיבו עם האזרחים. הממשלה יודעת להעביר חוקים ביום אחד כשהיא רוצה".

לשאלת יו"ר הוועדה, השיב מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי כי המלצות המוסד לביטוח לאומי למתן מקדמות ולבטל הפחתות מהמענקים נמצאות עדיין במשא ומתן מול משרד האוצר.

ח"כ אימאן חטיב קראה לזרז מענקים למשפחות לקראת פסח והרמדאן וכן לפטור סטודנטים וצעירים מתשלום ביטוח בריאות. המנכ"ל השיב כי הוקדם התשלום לזכאי הבטחת הכנסה לתאריך 6.4.

ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי קבוצות רבות באוכלוסייה עדיין לא קיבלו פתרון פרקטי הנותן מענה לבעיות שעולות מהמשבר. ח"כ טלי פלוסקוב דרשה לדעת מהו המועד המדויק בו יקבלו המטפלים הסיעודיים ציוד מגן. המנכ"ל שפיגלר סיפר כי שוחח על כך עם ראש המוסד, האמון על הרכש במשבר הקורונה, וזה העריך שתוך כמה ימים יסופק הציוד. ח"כ ג'אבר עסקאלה התריע כי טרם שולמו פעימות התוספת לקצבאות הנכים.

יו"ר ועדת הביטוח הלאומי בלשכת עורכי הדין, ערן גולן, הביע חשש שככל שהמשבר יימשך ולא יהיו מקומות עבודה, אנשים ייאלצו להתקיים בדרכים לא חוקיות. מנכ"ל עמותת אס"ף (סיוע לפליטים), טלי אהרנטל, הוסיפה: "אנחנו בפתחו של אסון הומניטרי חמור. הפליטים לא זכאים לדמי אבטלה וכספיהם בפקדון. אנחנו חוששים מגל רעב, מגורים של משפחות ברחוב ודחיקה לזנות". בקי כהן קשת מארגון רבנים לזכויות אדם: "יש עובדים המחויבים להיכנס לבידוד, אך נמנעים מכך כי הם אינם זכאים לדמי מחלה".

תגיות:נגיף הקורונהביטוח לאומימענק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה