חדשות בארץ

למרות הקורונה: תרגיל משותף לחילות האוויר של ישראל וארה"ב

חילות האוויר של ישראל וארצות הברית קיימו תרגיל משותף, במהלכו תורגלו מטוסי ה- F35 של החילות בתרחישי התמודדות עם איומים אוויריים וקרקעיים אסטרטגיים משתנים: "התרגיל מרחיב את שיתוף הידע, ומשפר  את היכולות המבצעיות של חיל האוויר"

  • ה' ניסן התש"פ
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

חילות האוויר של ישראל וארצות הברית קיימו אתמול (ראשון) בדרום הארץ את התרגיל המשותף "ברק מתמשך" (Enduring Lightening).

במהלך האימון תורגלו מטוסי קרב מתקדמים דור 5, ה- 35F הישראלי והאמריקני, בתרחישי התמודדות עם איומים אוויריים וקרקעיים אסטרטגיים משתנים. בין החילות התבצע שיתוף פעולה מלא, שכלל למידה והפקת לקחים משותפת.

מדובר בתרגיל שתוכנן מראש, כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2020. הוא התבצע על אף התפשטות נגיף הקורונה, ונערך בהתאם לפקודות ולנהלים הנדרשים, תוך התאמת התרגיל אליהם. הצוות הישראלי והצוות האמריקני נפגשו באוויר בלבד. הם תדרכו ותחקרו את כלל הגיחות תוך שימוש בטכנולוגיית VC.

בצה"ל הדגישו, כי לצד הדאגה לבריאות המשרתים, חיל האוויר ממשיך לשמור על כשירות מבצעית מלאה, תוך שמירת רציפות הפעולה תחת התאמות. חיל האוויר פועל במתכונת חירום, וזאת תחת הצורך החיוני להמשיך במשימתו – הגנה על שמי מדינת ישראל, בשגרה ובחירום.

עוד אמרו בצה"ל, כי "התרגיל ממחיש את הקשרים ההדוקים בין החילות והדרגים הצבאיים, מרחיב את שיתוף הידע ולמידת יכולות ה- F35 ומשפר את היכולות המבצעיות של חיל האוויר".

תגיות:חיל האווירצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה