חדשות בריאות

הוראה חד משמעית מרבני העיר בני ברק: חובה מוחלטת לשהות במלוניות הבידוד

רבני העיר מורים לזקוקים לבידוד לתאם את הגעתם למתחם, לשמור על הגוף והנפש ולהציל את העיר מסכנת הידבקות

  • ה' ניסן התש"פ
מכתבם של רבני העיר בני ברקמכתבם של רבני העיר בני ברק
אא

עיריית בני-ברק בהודעה לעיתונות: מתחם ייעודי בהכשר מהודר לתושבים הזקוקים לבידוד

מצוקת חייבי הבידוד במגזר החרדי איננה בגדר סוד: דירות המגורים הצפופות וריבוי הנפשות במ"ר. מציאות זו יוצרת סיכון ממשי על השוהים בסביבת חייבי הבידוד (שאינם נשאים מאומתים) ומגבירה את רמת הסיכון.

לדברי מומחי הבריאות, זו אחת הסיבות הכמעט וודאיות לעלייה המדאיגה במספר הנדבקים במגזר החרדי ובעיר בני ברק, כאשר היכולת להגיע לבידוד אישי מלא למעקב מפני חשש הדבקה, כמעט שאינו קיים במציאות.

לאורך השבועות האחרונים, פנה ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין בכל דרך אפשרית לנציגי משרד הבריאות, משרד הפנים ומשרד הביטחון, במטרה להקצות מתחמים לחייבי בידוד שאינם חולים, לבידוד מלא ומפוקח, מה שעשוי בס"ד להביא לירידה מהירה במספר החולים ולעצור את קצב ההדבקה.

בימים האחרונים ניאות משרד הפנים להיכנס לנושא, כשהוא נענה לבקשתו של רובינשטיין בהקצאת משאבים מיוחדים להקמתו של מתחם מיוחד בתנאי אירוח מלאים ברמה הגבוהה ביותר, בפיקוח הלכתי הדוק וללא כל פשרות, בהתאמה הלכתית מלאה.

לאחר בחינת מכלול החלופות, הוחלט על הקצאת מתחם הלימודים הענקי של "סמינר אור החיים" ברחוב חזון איש פינת עזרא, כאשר מערך הפנימיות הוסב למתחם אירוח יוקרתי ונינוח המאפשר לכל הזקוק בבידוד חדר פרטי, ארוחות מלאות ושהיה בסיבתית נוחה ורגועה, כאשר מערך השהייה כולו עומד תחת כשרות רבני העיר  ובפיקוח הדוק.

המתחם שבהכשרתו הוחל אמש בעלות כספית גבוהה, יחל כבר בימים הקרובים לקלוט עשרות מתושבי העיר החייבים בבידוד בשל שהיה או קרבה אפשרית לחולה מאומת, וזאת בשהייה ברמת בית הארחה עד לסיום ימי הבידוד.

נציגי העירייה חברי ועדת מל"ח, שר הפנים אריה דרעי ונציגי משרדו, שסיירו אמש במתחם המיועד, בדקו את אופציות הקליטה המהירה, וכן את תנאי הלינה והשהות, והבטיחו לסייע באופן מידי לכניסה המוקדמת ביותר לכניסת המבודדים למתחם.

במכתב שהתפרסם אתמול בנושא, מורים רבני העיר, הרב חיים יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט, כהוראה לתושבי העיר הזקוקים בבידוד, לתאם את הגעתם למתחם, לשמור על הגוף ועל הנפש ולהציל את העיר מסכנת הידבקות, בלא להסתכן ולהכניס את סביבתם הקרובה לאשרות של סיכון והגדלת מעגלי הנדבקים.

במתחם המיוחד שיחל לפעול במהירות האפשרית, הוקצו עשרות חדרים מרווחים בשהות מושלמת, בשמירה על כללי הזהירות יחד עם מרחב פרטי למנוחה ההופכת את התקופה לקלה יותר, ומאפשר לעיר בני ברק לעצור בס"ד את מעגל הנדבקים, ולהוריד את עקומת הסיכון בס"ד.

מכתבם של רבני העיר בני ברקמכתבם של רבני העיר בני ברק

תגיות:נגיף הקורונהבידוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה