חדשות בריאות

בשירות בתי הסוהר משחררים אסירים למעצר בית כדי לרווח את בתי הסוהר

פעולות חיטוי במתקנים וסיוע לאסירים הזקוקים לתמיכה כלכלית: שירות בתי הסוהר מתמודד עם משבר הקורונה כדי להרחיק את הנגיף ממתקני הכליאה

  • ה' ניסן התש"פ
כלא עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כלא עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בשב"ס נערכים להתמודדות עם מגוון תרחישים שיתפתחו בעקבות משבר הקורונה. הערכות מצב מתקיימות על בסיס יומי ברמות הפיקוד השונות והחלטות מתקבלות בהתאם למציאות המשתנה.

"שירות בתי הסוהר מתמודד עם המשבר הגדול ביותר שידע מיום הקמתו. הפעולות שננקטות בתקופה האחרונה הכרחיות למנוע ככל שניתן את כניסת הנגיף לאחד ממתקני הכליאה", כך פתח אתמול מ"מ נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין, את ישיבת הווידאו בהשתתפות כל מפקדי בתי הסוהר בישראל, מפקדי המחוזות ומפקדי האגפים בכדי להיערך לצעדים הבאים בפעולות שנוקט שב"ס, לרבות לאירוע הראשון מסוגו שהתרחש אתמול (א׳ 29.03.20), הוצאתם לחופשה במעצר בית מלא של מאות אסירים על פי תקנות לשעת חירום. יוזמת שב"ס שאושרה ע"י השר לבט"פ וקודמה לאישור הממשלה.

גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר: "למעלה מחודשיים שאנחנו עושים הרבה מאוד פעולות כדי למנוע את כניסת הנגיף לבתי הסוהר. עלינו למצוא את נקודת האיזון בין ניהול שגרת חירום והאירוע שאנו עומדים בפתחו. זו משימה לאומית, ובשב"ס זו המשימה של המפקדים והסוהרים. ניתנת מעטפת ארגונית גדולה מאוד ביחס לעוצמתו של האירוע ולגודלו ובייחס לצרכי האסירים והסגל".

עוד הוסיף גונדר וקנין, "סגל שב"ס עושה עבודת קודש. צריך לחזק את השורות, להכיל, לתת כוח לאנשים כי האתגרים המורכבים עוד לפנינו ואני צריך אתכם ביחד איתי. חשוב להדגיש שאנחנו מחמירים על כל הנחיות משרד הבריאות. הוצאתם לחופשה של האסירים פליליים באה במטרה לרווח את בתי הסוהר, והיא נעשית במשורה, בכדי שלא לייצר בעיה בקהילה. אני מלא תודה והערכה לעבודתכם המסורה והערכית בתקופה זו".

שב״ס ממשיך גם היום בפעולות החיטוי במתקנים לצד פעולות ההפוגה והחינוך באגפים לאסירים, ונמשכת תעסוקת אסירים במפעלים בהתאם לכללי הריחוק. נזכיר שהורחבו סכומי הקניה בקנטינה לאסירים הפליליים והוקמה קרן סיוע לאסירים פליליים הזקוקים לתמיכה כלכלית.

דיוני בית המשפט ממשיכים להתנהל בשיחות וידאו בכ-70 אולמות ברחבי הארץ, ולצד זה סגל הסוהרים ואנשי המקצועי השונים נותנים מענה יומי ביחידות.

שב"ס ימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת למנוע את איום המגיפה בתוך מתקני הכליאה ולשמור על בריאותם ושלומם של האסירים ושל אנשי הסגל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובשת"פ עם כל גורמי הממשלה הרלוונטיים.

תגיות:שב"סבתי סוהרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה