חדשות בארץ

50% תמותה במאושפזים בטיפול נמרץ: הדו"ח הבריטי שיגרום לטראמפ לשנות מדיניות?

לפי המומחה הממשלתי למחלות זיהומיות בארה"ב, מחלת הריאות עלולה להוביל למותם של בין 100 אלף ל-200 אלף אמריקנים ולמיליוני חולים. בצרפת הודיעו הרשויות על זינוק של 292 במניין המתים מנגיף הקורונה בתוך יממה. בכך, טיפס מספר המתים במדינה ל-2,606, ומניין החולים עלה מ-37,575 ל-40,174

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

בזמן שארצות הברית נזכרת באיחור טראגי לפעול לבלימת נגיף הקורונה, שהביא את המדינה לעקוף את תחלואת סין עם 125 אלף חולים, מומחים בממשל מזהירים כי אם הנשיא דונלד טראמפ לא יפעל להטלת סגר מלא, המחיר צפוי להיות כואב במיוחד. לפי ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הממשלתי למחלות זיהומיות בארה"ב, מחלת הריאות עלולה להוביל למותם של בין 100 אלף ל-200 אלף אמריקנים. פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, אמר את הדברים בריאיון לתכנית "מצב האומה" ברשת CNN, במהלכו העריך כי עוד מיליונים במדינה עלולים להידבק בנגיף.

עם זאת, פאוצ'י הודה כי תרחישי האימה שהציג הינם בגדר השערה בלבד, שכן מדובר ב"משבר מתגלגל", ולפיכך קל לטעות בהן. "יש לנו בעיה חמורה בניו יורק, ועוד אזורים בארה"ב יסבלו גם מבעיה חמורה", אמר. עד כה מתו כ-2,200 בארה"ב מנגיף הקורונה.

ברחבי העולם נספרו למעלה מ-664 אלף בני אדם שנדבקו בנגיף הקורונה, וכ-30 אלף מתו ממחלת הריאות שלה גורם וירוס ה-Covid-19. לצד זאת, יותר מ-140 אלף החלימו ממנה. בשבועות האחרונים החלו ממשלות בעולם לעמוד על סכנות הנגיף והורו על הטלת מגבלות, חלקן חריפות, על כלל האוכלוסייה, מה שהוביל ל-3 מיליארד בני אדם שחיים תחת הגבלות תנועה מלאות או חלקיות שהטילו ממשלותיהם כדי לבלום את התפשטות הנגיף בשטחן.

רחובות לונדון, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)רחובות לונדון, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)

בצרפת, שהאריכה את הסגר בשבועיים נוספים, הודיעו הרשויות על זינוק של 292 במניין המתים מנגיף הקורונה בתוך יממה. בכך, טיפס מספר המתים במדינה ל-2,606, ומניין החולים עלה מ-37,575 ל-40,174.

נכון לעכשיו, מספר החולים בקורונה בממלכה המאוחדת עומד על יותר מ-17 אלף ומספר המתים על יותר מאלף. מנתונים שפרסם היום המרכז הלאומי למחקר וביקורת רפואת חירום של ממשלת בריטניה עולה כי 50% מכלל המאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ מתו. לפי המרכז, 79 מתוך 165 חולים שאושפזו במחלקות לטיפול נמרץ בבריטניה מאז 7 בפברואר מתו, לעומת 86 מטופלים שהתאוששו ושוחררו לביתם. עד כה התאשפזו 775 חולי קורונה במצב קשה ב-285 יחידות לטיפול נמרץ ברחבי הממלכה המאוחדת. 610 המטופלים האחרים עדיין מאושפזים ועוברים טיפול. "האמת היא שרוב האנשים בטיפול נמרץ ימותו בכל מקרה, וקיים חשש שאנחנו מנשימים אותם רק עבור המעשה עצמו אף שזה לא אפקטיבי", צוטט רופא אחד בדו"ח.

לדברי סגנית ראש מערך הבריאות של בריטניה, ד"ר ג'ני האריס, משך הזמן שיחלוף עד לשוך המגיפה לחלוטין נאמד במינימום חצי שנה. "אם נצליח, נוכל לשטח את העקומה הזאת, אך אסור לנו לחשוב שאפשר לשוב לחיי היומיום. אם נעצור בנקודה הזו, כל המאמצים שלנו ילכו לשווא", אמרה האריס בתדרוך היומי לעיתונאים שנערך במעון ראש הממשלה בדאונינג 10 שבלונדון. היא הוסיפה כי במשך ששת החודשים הבאים, בכל שלושה שבועות יערכו הרשויות הערכה לגבי ההגבלות הדרושות עד שיוחלט להסירן בהדרגה.

תגיות:דונלד טראמפנגיף הקורונהבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה